۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
۱۰ شرکت بزرگ تولید کننده قطعات خودرو در جهان
تجارت ۳۸۰ میلیارد دلاری در صنعت قطعه سازی

۱۰ شرکت بزرگ تولید کننده قطعات خودرو در جهان

بر اساس تحقیقات شرکت گرند ریویو ریسرچ، چند شرکت چند ملیتی در حال رقابت برای افزایش سهم در صنعت قطعات خودرو جهان هستند که ارزش این صنعت عظیم در سال ۲۰۱۹ حدود ۳۸۰ میلیارد دلار بوده است.

بازار؛ گروه خودرو: اگرچه صنعت قطعات خودرو تحت تأثیر همه گیر کرونا قرار گرفت، اما به دلیل عدم اطمینان حاکم بر اقتصاد جهانی بسیاری به جای خرید اتومبیل های گران قیمت جدید به خرید  قطعه و تعمیر خودرو روی آوردند و دوباره صنعت قطعه سازی شروع به بازیابی کرد.

شرکت های تولید کننده قطعات خودرو در فعالیت های خود از جمله فروش و تحویل قطعاتیدکی به طور فزاینده ای به دیجیتال سازی اعتماد کرده اند و به احتمال زیاد با توجه به اقدامات فاصله اجتماعی برای جلوگیری از شیوع کرونا شرکت ها، فناوری ها و برنامه های بیشتری را اتخاذ می کنند که به آنها کمک می کند تا عملیات آنها را تسهیل و کارآیی شان بیشتر شود.

صنعت قطعات خودرو در سال های اخیر شاهد ادغام های زیادی بوده است، زیرا شرکت ها تجارت خود را ادغام می کنند و یا بخش های جدیدی ایجاد می کنند و آنها را قادر می سازد تا بیشتر در بازار حضور داشته باشند.

بر اساس تحقیقات شرکت مذکور ده شرکت بزرگ تولید کننده قطعات خودرو در جهان به شرح زیر هستند:

۱- گروه بوش


شرکت آلمانی "بوش" در سال ۱۸۸۶ تاسیس شد و با داشتن ۴۰۰۰۰۰ کارمند و ۴۴۰ شرکت تابعه در ۶۰ کشور با درآمد حدود ۹۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ یک شرکت پیشرو در زمینه فناوری و خدمات است.

این شرکت که دفتر مرکزی آن در شهر گرلینگن قرار دارد، در چهار بخش راه حل های حمل و نقل، فناوری صنعتی، کالاهای مصرفی، انرژی و فناوری ساخت و ساز فعالیت می کند. بخش راه حل های حمل و نقل بزرگترین بخش این شرکت است که ۶۰٪ از درآمد سالانه شرکت را نشان می دهد. ۵۵.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹

۲- کنتیننتال (Continental AG)


این شرکت آلمانی است که دفتر مرکزی آن در هانوفر است و در سال ۱۸۷۱ تاسیس شده است و در زمینه توسعه راه حل ها و فن آوری های وسایل نقلیه، ترافیک و حمل و نقل، از جمله فن آوری های ایمنی مانند سیستم های پیشرفته کمک راننده، سیستم ترمز هیدرولیک، سیستم های ایمنی غیرفعال و سنسورها تخصص دارد.
این شرکت ۲۴۰ هزار شاغل دارد، در ۵۹ کشور و بازار مشتری دارد و در سال گذشته ۵۲.۶ میلیارد دلار درآمد داشته است.



۳- دنیسو


دنیسو Denso در سال ۱۹۴۹ تاسیس شد، یک شرکت جهانی است که دفتر مرکزی آن در شهر کاریا ژاپن قرار دارد. این شرکت سیستم های حرارتی، الکترونیکی و الکتریکی را برای شرکت های سراسر جهان تأمین می کند. این یکی از شرکت های پیشرو در ساخت قطعات خودرو برقی و اتوماتیک است و ۱۷۰، ۰۰۰ کارمند دارد. این کشور در ۳۵ کشور و منطقه فعالیت خود را انجام می دهد و درآمد آن در سال ۲۰۱۹ به حدود ۴۸ میلیارد دلار رسیده است.

۴- ضد-اف (ZF Frederischhaven AG)


دفتر مرکزی این شرکت جهانی در شهر Friedrichshafen آلمان واقع شده است و این یک شرکت متخصص در تهیه سیستم های سفارشی برای اتومبیل های سواری و وسایل نقلیه تجاری است. چهار بخش آن شامل کنترل حرکت خودرو، ایمنی یکپارچه، خودران ها  و باتری الکتریکی است. این شرکت، امسال شرکت آمریکایی WAPCO را خریداری کرد، این امر باعث شد تا بتواند راه حل های فنی برای رانندگی و ایمنی کامیون ها و اتوبوس ها را به بخش های خود اضافه کند.

ضد-اف در سال ۱۹۱۵ تاسیس شد و ۸۰۰۰ کارمند در ۱۲۰ مکان در ۴۰ کشور جهان در استخدام خود دارد و سال گذشته ۴۳.۱ میلیارد دلار درآمد کسب کرد.

۵- ام -۳
 

شرکت آمریکایی ام -۳ یک شرکت چند ملیتی است که در سال ۱۹۰۲ تاسیس شد و طیف گسترده ای از محصولات و مواد را در چندین بخش از جمله اتومبیل، ساخت و ساز، الکترونیک، انرژی و مراقبت های بهداشتی فعال است. این شرکت در ۷۰ کشور کارخانه دارد و محصولات خود را در ۲۰۰ کشور به فروش می رساند.
تجارت و حمل و نقل الکترونیکی حدود یک چهارم فروش سالانه ام -۳ را تشکیل می دهد و تجارت آن در این بخش به تنهایی در سال ۲۰۱۹ حدود ۹.۶ میلیارد دلار درآمد کسب کرده در حالی که درآمد کل آن در سال گذشته ۳۲.۱ میلیارد دلار بوده است.

۶-  ماریلی

 

این شرکت مستقر در توکیوی ژاپن، در سال ۲۰۱۹ و در نتیجه ادغام دو شرکت Calsonic Kansi و Magniti Mareli با هم تاسیس شد و ۶۰ هزار کارمند دارد، این شرکت هم اکنون  دارای ۱۷۰ مکان در سراسر جهان است و فعالیت های خود را در ۲۴ کشور انجام می دهد و این شرکت علاوه برتامین قطعات مورد نیاز خود قطعات خودرو برای مصرف کنندگان در سراسر جهان تولید می کند و درآمد آن در سال ۲۰۱۹ به تقریبا ۱۶ میلیارد دلار رسیده است.

۷-  گودیر

این یک شرکت آمریکایی متخصص در زمینه تولید لاستیک اتومبیل است که در سال ۱۸۹۸ تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در اکرون آمریکا است. این شرکت به دلیل داشتن تایرهای خود با نام تجاری Goodyear مشهور است، اما مالک برندهای  دیگری مانند Dunlop، Fulda، Sava و... نیز هست  و این شرکت فعالیت های خود را در سراسر جهان انجام می دهد، زیرا دارای ۱.۱ هزار مرکز خدمات تایر و خودرو و ۴۷ مرکز تولید است و درآمد آن در سال ۲۰۱۹ به حدود ۱۵ میلیارد دلار رسیده است.

۸- درایو(DRiV Incorporated)


این شرکت آمریکایی در سال ۲۰۱۹ تاسیس شد، در نتیجه تقسیم شرکت Tinico به دو شرکت، که به موجب آن شرکت جدید Tinico در سیستم های پیشرانه برقی درگیر شد، در حالی که "Drive" در زمینه قطعات خودرو کار می کند. این شرکت قطعات خودرو را برای وسایل نقلیه سبک و تجاری فراهم می کندو دستی نیز در قطعات مربوط به حمل ونقل ریلی و هوایی دارد.  درآمد شرکت درایو  ۶.۴ میلیارد دلار اعلام شده است.

۹- فن آوری دلفی

 


فن آوری دلفی Delphi Technologies یک شرکت  انگلیسی است که در اکتبر سال ۲۰۲۰ توسط شرکت آمریکایی بورگ وارنر Borg Warner خریداری شد و Delphi Technologies اکنون یک بخش اختصاصی قطعات خودرو در Borg Warner است، اما همچنان علامت تجاری خود را به عنوان تأمین کننده قطعات خودرو حفظ می کند.
فن آوری دلفی در سال ۱۹۹۴ تأسیس شد و بیش از ۲۷۵۰ مرکز خدمات را در بیش از ۱۵۰ کشور جهان اداره می کند. محصولات این شرکت شامل سیستم های سوخت بنزینی و دیزلی، راه حل های نگهداری، مدیریت موتور و وسایل الکترونیکی خودرو است و در سال ۲۰۱۹بالغ بر ۴.۴ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

۱۰- لاستیک کوپر وپلاستیک


یک شرکت پیشرو آمریکایی در زمینه تولید لاستیک در آمریکای شمالی و جهان است، دارای امکانات در سه قاره، و یک شبکه فروش و توزیع جهانی، با اشتغال حدود ۱۰ هزار کارمند، و تایرها را با مارک های بسیاری از جمله کوپر و لاستیک های «مستر» و «استار» فایر تولید می کند. این شرکت با قدمتی ۱۰۶ ساله درآمد خود را به  ۲.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ رساند.
 

کد خبر: ۵۸٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha