۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
ساخت قطعات تحریمی شرکت های خودروسازی گسترش می یابد
فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی هوایی ارتش:

ساخت قطعات تحریمی شرکت های خودروسازی گسترش می یابد

جعفرپور، فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی هوایی ارتش گفت: اولین هدف این نیرو این است که با قدرت و سرعت بیشتر نهضت قطعه سازی را گسترش داده تا بتواند توان عملیاتی نیروی هوایی ارتش را به بالاترین سطح ممکن برساند.

به گزارش بازار، امیر سرتیپ دوم حسن جعفرپور ضمن اشاره به اهمیت آماد و پشتیبانی اظهار کرد: وظیفه آماد و پشتیبانی تامین نیازمندیهای یگانهای زیر مجموعه از جمله خوراک، پوشاک، تجهیزات، تسترها، وسایل مختلف که در یگانها استفاده می شوند و همچنین تجهیزات و مهماتی از جمله هواپیماها، مهمات، سوخت و کلیه اقلامی مورد نیاز یک پایگاه هوایی است.

وی افزود: آمادگی در تمام شرایط و ارائه خدمات به یگانهای رزمی، قابلیت انطعطاف و پشتیبانی مستمر از جمله این ویژگیهاست که در طول ۸ سال دفاع مقدس طبق آمار های در دسترس حدود ۱۳ میلیون تن بمب توسط هواپیماهای اعم از شکاری و بمب افکن های ارتش نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران بر روی هواپیماها سوار شد و به پرواز درآمد و در ماموریت هایی که داشتند به اهداف خودشان اصابت کردند.

فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی هوایی ارتش ضمن اشاره به تحریمهای ظالمانه دشمنان ادامه داد: از آن جایی که نیروی هوایی یک نیروی تجهیزات محوراست بیشترین آثار منفی تحریمها در بین کل نیروهای مسلح در نیروی هوایی ارتش خود را نشان داد و از همان ابتدای جنگ پیشکسوتان ما به این فکر افتادند که باید به دانش و تخصص خود تکیه کنند بنابراین جرقه‌های تشکیل نهضت قطعه سازی و جهاد خود کفایی در نیروی هوایی ایجاد شد.

سرتیپ جعفر پور با بیان این که رهبر معظم انقلاب گفتند که نیروی هوایی اولین نیرویی بود که جهاد خود کفایی در آن ایجاد شد گفت: در طول سالهای جنگ و بعد از آن شکوفاتر شد و امروز جهاد خود کفایی به عنوان یک معاونت در تمامی نیروهای ارتش مطرح است و در حال حاضر تمامی تحقیقها و پژوهشها در این معاونت انجام می شود.

وی به رزمایش اخیر نیروی هوایی ارشاره کرد و افزود: در رزمایشهای گذشته نیروی هوایی نیرویی حمایت کننده بود اما این رزمایش بر پایه نیروی هوایی بود و نمایش قدرت این نیرو در راستای تهدیدات منطقه ای و فرا منطقه ای به منظور تست و رونمایی از بعضی از تجهیزات از جمله بمب، پهپاد و موشک انجام گرفت و در کنار آن شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت تجهیزات و خدمات و آمادگی این یگان بود.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی هوایی ارتش یادآور شد: در این رزمایش ۸ پایگاه درگیر بودند که یگان آماد و پشتیبانی هوایی به عنوان هماهنگ کننده کل رزمایش از ارایه خدمات رفاهی به شرکت کنندگان توسط تیم آماد رزمی تا خدمات به هواپیمای پروازی در بخش تولید و تعمیر و سوخت رسانی را بر عهده داشت و این رزمایش با موفقیت به سرانجام رسید.
سرتیپ جعفر پور تاکید کرد: اولین هدف ما این است که با قدرت و سرعت بیشتر نهضت قطعه سازی را گسترش دهیم تا ارتقاء توان عملیاتی نیروی هوایی ارتش را به بالاترین سطح ممکن برسانیم و هم چنین با ایجاد قرارگاه اقتصادی نهاجا، فعالیت سامانه فرماندهی آماد و پشتیبانی هوایی نهاجا را با هدف کمک رسانی در تامین و ساخت قطعات هواپیماهای مسافربری شرکتهای هواپیمایی داخلی و قطعات شرکت های خودرو سازی که مشمول تحریم هستند، گسترش دهیم.

کد خبر: ۵۵٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha