۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
ایزوایکو با بومی‌سازی دانش می‌تواند رقیبی جدی برای سایر کشورها باشد
مدیرعامل ایزوایکو:

ایزوایکو با بومی‌سازی دانش می‌تواند رقیبی جدی برای سایر کشورها باشد

هرمزگان- مدیرعامل ایزوایکو گفت: طی سال های اخیر مجتمع ایزوایکو پیشرفت چشمگیری در بخش تعمیرات شناورهای بزرگ از جمله نفتکش‌ها داشته است که با بومی‌سازی دانش می تواند رقیبی جدی برای سایر کشورها باشد.

به گزارش بازار به نقل از حوزه ارتباطات و امور بین الملل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران، حمید رضاییان مدیرعامل ایزوایکو در دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان، اظهار داشت: کشتی سازی می‌تواند تکیه‌گاهی قوی برای صنایع داخلی باشد و امید است که این نگاه اعتماد محور در دیگر بخش‌های مرتبط نیز شکل بگیرد که باعث جلوگیری از هدررفت سرمایه و داشته‌های کشور و همچنین تقویت نقاط قوت تولیدکنندگان و صنایع داخلی باشد.

وی افزود: مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران بزرگترین زیرساخت صنایع دریایی کشور و از بزرگترین مجموعه های صنایع دریایی خاورمیانه محسوب می شود که به واسطه نوع و شکل فعالیتی که دارد تحت عنوان صنعت مادر شناخته می شود و تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر دیگر صنایع کشور دارد؛ از این رو در تمامی دنیا نگاهی استراتژیک به این صنعت وجود دارد که عموماً باعث شکل گیری حمایت هایی عظیم از این ظرفیت است.

ایزوایکو با بومی‌سازی دانش می‌تواند رقیبی جدی برای سایر کشورها باشد
مدیرعامل ایزوایکو ادامه داد: طی سال های اخیر مجتمع ایزوایکو پیشرفت چشمگیری هم در بخش تعمیرات شناورهای بزرگ از جمله نفتکش‌ها داشته است که امروزه با بومی‌سازی دانش در این بخش می تواند رقیبی جدی برای سایر کشورها باشد.

رضاییان بیان داشت: می توان گفت که ایزوایکو امروز جواب اعتماد کارفرمایان خود را در بخش های مختلف به خوبی داده و می تواند تکیه‌گاهی قوی و پشتیبانی مطمئن برای صنایع داخلی باشد.

 وی گفت: ساخت، حمل و نصب سکوهای نفتی و گازی، تعمیر ریگ های حفاری که نقش حیاتی در جهت توسعه میادین گازی و نفتی دارد و  همچنین طراحی و ساخت شناورهای اقیانوس پیما و تعمیر شناورها در سایزهای مختلف نیز از دستاوردهای بزرگ مجموعه ایزوایکو به شمار می آیند.

لزوم ایجاد هم‌افزایی با صنایع دیگر با هدف انتفاع از ظرفیت های یکدیگر
در ادامه این نشست حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان، ضمن اشاره به اینکه با ایجاد هم افزایی با صنایع دیگر، سعی در انتفاع از ظرفیت های یکدیگر داشته باشید، اظهار کرد: سازه کارهایی را در راستای جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری در منطقه و مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران به کار گیرید تا در همین راستا نگاه به داخل تقویت شده و باعث توسعه اشتغال و اقتصاد شود.

وی افزود: استان هرمزگان از معدود استان هایی است که در توسعه علوم و فنون دریایی و صنعت دریا محور نقش بسزایی را با وجود ایزوایکو در کشور و منطقه ایفا می کند.

کد خبر: ۵۲٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha