۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
متأهل‌های اردبیلی به مدت یک سال از بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شود
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:

متأهل‌های اردبیلی به مدت یک سال از بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شود

اردبیل- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: مدت زمان بهره‌مندی از بیمه بیکاری نیز شش ماه برای مجردها و ۱۲ ماه برای متأهل‌ها در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم رحیمی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه بررسی پرونده‌های بیمه بیکاری در محل اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی اردبیل اظهار داشت: در راستای بهره‌مندی واقعی بیکاران از حق بیمه بیکاری باید اهمیت به این موضوع که این افراد بدون خواسته خود از کار بازمانده‌اند و بیکار شده‌اند در نظر گرفته شود و مردم برای بهره‌مند از حق بیمه بیکاری باید حداقل یک سال سابقه پرداخت بیمه داشته باشند.

وی بیان کرد: ۳ درصد حق بیمه بیکاری توسط کارفرما پرداخت می‌شود و در این زمینه نیاز است افراد بیکار برای درخواست اشتغال آمادگی خود را در این اداره اعلام کنند تا شغل تخصصی یا شغل مشابه قبلی برای آنان در نظر گرفته شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: قبل از بیکاری بیمه شده باید دارای ۶ ماه سابقه پرداخت بیمه باشد و کسانی که به دلایلی از جمله حوادث غیرمترقبه بیکار شده‌اند از این قانون مستثنی هستند و می‌توانند از مقرری بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

رحیمی اظهار کرد: مدت زمان بهره‌مندی از بیمه بیکاری نیز شش ماه برای مجردها و ۱۲ ماه برای متأهل‌ها در نظر گرفته شده و براساس سابقه کلی پرداخت حق بیمه تا ۵۰ ماه نیز رسیده است که نیاز است برای بهره‌مندی از شرایط اشتغال در فرصت ۱۵ روزه اقدام شود.

وی بیان کرد: مشمولین بیمه بیکاری از مزایای این طرح نیز می‌توانند بهره‌مند شوند که این موضوع در حال حاضر به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مطرح است و نیاز است در راستای حمایت از این قشر تمام تلاش و اهتمام خود را به کار گیریم.

کد خبر: ۵۲٬۶۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علیرضا ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      0 0
      دوروغه همش