۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۰
رابطه سرد کرونا با صنعت گردشگری؛ شغل پردرآمدی که تا مرز ورشکستگی پیش رفت
بازار گزارش می‌دهد؛

رابطه سرد کرونا با صنعت گردشگری؛ شغل پردرآمدی که تا مرز ورشکستگی پیش رفت

اردبیل- در روزهایی که کرونا ضربه‌های سنگینی به صنعت گردشگری وارد کرده است، انتظار می رود نگاه حمایتی به این حوزه بیش از گذشته باشد.

زهرا رضازاده؛ بازار:‌ اهمیت به توسعه صنعت گردشگری در روزهایی که این بخش به خاطر کرونا خسارات زیادی متحمل شده است بیش‌ازپیش حائز اهمیت بوده و در این زمینه حمایت‌های همه‌جانبه توسط مسئولین و دستگاه‌های مربوطه باید موردتوجه واقع شود تا بیش از این پیکره این صنعت دچار شکستگی نشود.

درحالی‌که استان اردبیل به‌عنوان قطب گردشگری کشور محسوب می‌شود اما این روزها صنعت گردشگری این استان حال‌وروز خوشی ندارد و تمام سرمایه‌گذاران این صنعت و فعالین این عرصه خواستار حمایت و ارائه تسهیلات برای جلوگیری از ورشکستگی کامل خود هستند.

موضوعی که این روزها نیازمند توجه و برنامه‌ریزی ویژه است و لازم است مسئولان امر برنامه‌ریزی‌های اساسی برای آینده پیش روی گردشگری استان که یکی از صنعت‌های مهم درآمدزای آن محسوب می‌شود انجام دهند.

طبق گفته برخی فعالان بخش گردشگری کوتاهی در راستای رهاسازی صنعت گردشگری قابل‌قبول نیست و باید در این زمینه راه مقابله با کرونا را آموخته و برای دستیابی به اهداف توسعه‌ای مشکلات و موانع موجود را کنار بگذاریم.

فعالان این بخش معتقدند دریافت تسهیلات حمایتی و برنامه‌ریزی در راستای کمک به سرمایه‌گذاران یک اولویت اساسی و مهم است و در این زمینه نیاز است اعتبارات خوبی در نظر گرفته شود و حمایت‌های مناسب و لازم مسئولین و دولتمردان از بخش خصوصی مبنای کار باشد.

عملیاتی سازی کلیه هزینه‌ها و دیون دولتی فعالان گردشگری تا سال آینده
دراین‌باره نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: شهرستان سرعین یکی از کرونازده‌ترین منطقه در استان اردبیل است که متحمل خسارت‌های فراوانی شده است و در این زمینه نیاز است تا با برنامه‌ریزی‌های اساسی در این زمینه مبنای کار قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر گردشگری اردبیل نیز جزو آسیب‌دیده‌ترین بخش‌ها در کشور هستند که باید حمایت‌های ویژه‌ای در این زمینه مبنای کار باشد و بتوانیم با پیگیری نمایندگان مردم در مجلس زمینه‌ حمایت‌های لازم را از فعالان این عرصه داشته باشیم.

فلاحی بیان کرد: ارائه تسهیلات حمایتی از آسیب‌دیدگان کرونا با پیگیری وزیر میراث فرهنگی موردتوجه قرارگرفته و در این زمینه ارائه بسته‌های حمایتی به فعالان این بخش در نظر گرفته‌شده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های اساسی مشکلات موجود در این عرصه برطرف شود.

وی اظهار کرد: عملیاتی‌سازی کلیه هزینه‌ها و دیون دولتی فعالان گردشگری تا سال آینده محقق شده و در این زمینه به دنبال رفع مشکلات بیکاران و کارگران این عرصه هستیم تا با تصمیمات اساسی در این زمینه به‌تمامی اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

حل مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا، نیازمند حمات دولت است
محمدباقر محمدی کارشناس حوزه گردشگری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا، نیازمند حمات دولت است گفت: شیوع ویروس کرونا باعث آسیب‌های جدی به صنعت گردشگری شده است و اگر دولت بسته های حمایتی ویژه نداشته باشد، شاهد ورشکستگی فعالان این صنف خواهیم بود.

وی به تعطیلی مراکز تفریحی و آب های گرم معدنی در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: تعطیلی این مراکز به ویژه در ایام پیک گردشگری، خسارات جبران ناپذیری را به فعالان این حوزه وارد کرده است.

محمدی با اشاره به تاثیر گردشگری بر توسعه اقتصادی پایدار اظهار کرد: باتوجه به ظرفیت های گردشگری استان اردبیل باید به این مهم توجه جدی شود.

کارشناس حوزه گردشگری با بیان اینکه در طول سال های گذشته اقدامات مناسبی در جهت توسعه گردشگری در استان صورت گرفته است گفت: انتظار می رود در شرایط بحرانی فعلی نیز حمایت از این صنعت از سوی مسئولان کشوری و استانی همچنان ادامه داشته باشد.

صنعت گردشگری نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان دارد
در همین خصوص علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موقعیت استان اردبیل و ظرفیت گردشگری منطقه اظهار کرد: صنعت گردشگری می تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری نشست های مختلف در راستای حمایت از فعالان حوزه گردشگری اظهار کرد: تلاش داریم دغدغه‌های سرمایه‌گذاران را در بخش گردشگری استان مرتفع کنیم و در این زمینه پیگیری‌های لازم را به شکل مستمر انجام می‌دهیم.

در هر حال این روزها فعالان بخش گردشگری نیازمند اهتمام جدی مسئولین در ارتباط با حمایت همه‌جانبه مسئولین و دستگاه‌های متولی هستند تا بیشتر از این متحمل خسارت نشوند و صنعت گردشگری استان اردبیل که جزو یکی از قطب گردشگری کشور محسوب می‌شود از بین نرود.

کد خبر: ۵۱٬۹۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha