۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
تولید واگن در داخل کشور موجب صرفه‌جویی ۵۶۷ میلیارد تومانی شد
معاون شرکت راه‌آهن:

تولید واگن در داخل کشور موجب صرفه‌جویی ۵۶۷ میلیارد تومانی شد

تبریز- معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال با تولید ۳۲۹ واگن و لوکوموتیو برای ناوگان مسافری و باری در داخل کشور ۵۶۷ میلیارد تومان صرفه‌جویی شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی راه آهن آذربایجان، سیدحسن موسوی، در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان در تبریز افزود: با تولید این دستگاه ها در داخل کشور همچنین برای یک هزار و ۳۹۲ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: در زمان کنونی با سفارش گذاری توسط شرکت های حمل و نقل مسافری و باری همه کارخانه های تولیدی در زمینه لوکوموتیو و واگن های باری و مسافری مشغول و در حال فعالیت هستند.

معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: توجه به سرمایه عظیم نیروی انسانی، ایجاد مرکز تحقیقات و آموزش برای مدیریت استعدادها، ایجاد مدیریت دانش برای ساماندهی دانش تولید شده در بخش های مختلف فنی و پشتیبانی و ایجاد مرکز جهادی پیشرفت و توسعه برای اجرا، مطالعه و برنامه ریزی کارهای جهادی در سریع ترین زمان ممکن از رویکردهای جدید راه آهن جمهوری اسلامی است.

موسوی، با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در بخش مسافری راه آهن در زمینه ارتقای کمیت و کیفیت در بخش خدمات مسافری چه ایستگاهی و چه قطارهای مسافری، ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده هم اکنون روند نزولی جابجایی مسافر از سال ۸۹ تا سال ۹۵ به روند صعودی برگشته به طوری که سال گذشته تلاش شد تا رکورد جابجای مسافر که مربوط به سال ۱۳۸۹ با ۲۸.۸ میلیون نفر بود با جابجایی ۳۱ میلیون مسافر شکسته شود.

وی یادآوری کرد: با شیوع ویروس کرونا از اسفند سال گذشته تاکنون و در پی تاثیر منفی آن در جابجایی مسافر به علت محدودیت های اعلام شده از سوی ستاد کرونا و ملاحظات مردم، شرکت راه آهن حدود ۱۵ میلیون مسافر را برای جابجایی از طریق قطارهای بین شهری و حومه ای از دست داد و از این بابت حدود یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان زیان و عدم فروش بلیط به شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری تحمیل شد.

کد خبر: ۵۱٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha