۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
صنایع دستی منسوخ شده اردبیل احیا می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل:

صنایع دستی منسوخ شده اردبیل احیا می‌شود

اردبیل - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: احیای رشته‌های منسوخ صنایع دستی از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم با افزایش میزان شغل و رونق اقتصادی در این بخش همراه باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، نادر فلاحی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اوجاق قراقی یکی از بافته های داری زیبای عشایری است که در طی دهه‌های اخیر به دست فراموشی سپرده شده است گفت: جهت احیاء و باززنده سازی این بافته سنتی و منحصربفرد عشایری، ضمن شناسایی اساتید و تهیه مقدمات و تجهیز کارگاه نسبت به بازبافی و باززنده سازی این رشته در مرکز آموزش صنایع دستی پارس آباد اقدام شده است.

وی گفت: اوجاق قراقی تلفیقی از دو بافته ورنی و گلیم است که با نقش و نگاری هندسی و زیبا در گذشته به عنوان زیرانداز در کنار اوجاق‌های داخل آلاچیق عشایری مورد استفاده بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل اظهار کرد: نقش و نگار این بافته به صورت ذهنی و توسط زنان و دختران ائل عشایر صورت می‌گیرد.

فلاحی اظهار کرد: احیای رشته‌های منسوخ صنایع دستی از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم با افزایش میزان شغل و رونق اقتصادی در این بخش همراه باشد.

کد خبر: ۴٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha