۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
تدوین برنامه‌های مدون مهارت‌افزایی در راستای ارتقای صنعت دریایی
در نشست مشترک ایزوایکو با فنی و حرفه ای هرمزگان مطرح شد؛

تدوین برنامه‌های مدون مهارت‌افزایی در راستای ارتقای صنعت دریایی

بندرعباس- در نشست مشترک مجموعه ایزوایکو با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان بر استفاده از ظرفیت‌های ایزوایکو در دانش مهارت محور و همچنین تدوین برنامه‌های مدون مهارت افزایی در راستای ارتقای صنعت دریایی تاکید شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل فنی و حرفه ای استان هرمزگان، سیده اسما کریمی در نشست مشترک با مجموعه ایزوایکو  که در محل شرکت ایزوایکو برگزار شد، با تاکید بر ایجاد دپارتمان تخصصی صنایع و کشتی سازی، استانداردسازی آموزش، مشاغل بومی با نگاه بین المللی و توانمندسازی جامعه محلی، اظهار کرد: باید با برنامه هایی مدون تعامل بین دانشگاه، صنعت دریایی و مهارت افزایی را ارتقا دهیم تا کمبودهایی که در زمینه مهارت افزایی وجود دارد را به بهترین نحو مدیریت کنیم تا در نتیجه شاهد بازدهی استاندارد در زمینه پیشرفت صنعت دریایی باشیم.

وی افزود: فنی و حرفه ای هرمزگان قادر است تا هم‌گام با دانشگاه‌ها اقدام به آموزش و پرورش نیروهای متخصص به صورت تئوری و عملی کند تا هر گونه کسری مهارت در استان رفع شود و فارغ التحصیلان سریع‌تر جذب بازار کار شوند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان هرمزگان تاکید کرد: باید شرایطی را فراهم آوریم تا نیروهای بومی و محلی با تاکید بر رسالت های اجتماعی و توانمندسازی، جذب فرصت های شغلی شوند که خوشبختانه مجموعه ایزوایکو در این زمینه عملکرد موثر و قابل قبولی را داشته است.

کریمی گفت: باید در جهت هدایت تحصیلی دانش آموزان، انتخاب رشته و مسیر درست تحصیلی بتوانیم به توسعه بلند مدت و میان مدت دست یابیم.

وی افزود: ایزوایکو به عنوان صنعتی پیشرو و توانمند در ساخت و ایجاد ظرفیت های اشتغال شناخته شده که قادر است با ایجاد کارگاه های تخصصی فرصت های مطلوبی را برای آموزش نیروهای متخصص ایجاد کند.

به گفته کریمی؛ مرکز جوار کارگاهی علاوه بر مهارت افزایی در زمینه های استاندارد سازی، بازنگری و تربیت نیرو، تدوین استاندارد، توسعه مشاغل جدید و تربیت مربی می تواند موثر واقع شود.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان هرمزگان بیان داشت: در هرمزگان دپارتمان دریایی و کارگروه هایی تاسیس خواهد شد که ظرفیت های خوبی را در جهت اشتغالزایی پایدار فراهم خواهند کرد.

وی ابراز داشت: با فراهم آوری ظرفیت های ملی و بین المللی برای تحقق این امرگام بر می داریم تا زمینه را برای اشتغالزایی جوانان در کشورهای هم جوار و حوزه خلیج فارس فراهم آوریم.

کد خبر: ۴۴٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha