۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
۱۶ هزار میلیارد ریال در ساخت سد باغان هزینه می‌شود/ تامین فاینانس خارجی
استاندار بوشهر:

۱۶ هزار میلیارد ریال در ساخت سد باغان هزینه می‌شود/ تامین فاینانس خارجی

بوشهر- استاندار بوشهر از تامین فاینانس چینی برای ساخت سد باغان خبر داد و گفت: ۱۶ هزار میلیارد ریال در ساخت سد باغان هزینه می‌شود.

به کزارش خبرنگار بازار، عبدالکریم گراوند ظهر یکشنبه در حاشیه آغاز عملیات بتن‌ریزی بدنه اصلی سد باغان اظهار داشت: در راستای بهبود وضعیت آب در استان بوشهر تلاش گسترده‌ای صورت گرفته و آب مهم‌ترین حوزه اعتباری استان است.

وی توسعه و تکمیل طرح‌های آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر را به عنوان یکی از اولویت‌های مهم عنوان کرد و ادامه داد: از دیگر برنامه‌های مهم در حوزه آب استان، تکمیل سدها است که نقش مهمی در تامین آب مورد نیاز در بخش کشاورزی و شرب خواهند داشت.

استاندار بوشهر با اشاره به طرح فاینانس پروژه‌های سد دشت پلنگ و باغان بیان کرد: سهم ۱۵ درصد اعتباری این فاینانس تامین شده است و فاینانس خارجی ۳۳۵ میلیون یوآن چین تامین اعتبار شده‌ است.

وی هزینه اجرای پروژه سد باغان و خط انتقال آب آن به پالایشگاه فجر جم را ۱۶ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ۱۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای سد و چهار هزار میلیارد ریال برای خط انتقال نیاز است.

گراوند خواستار تکمیل خط انتقال آب توسط شرکت گاز و پالایشگاه جم شد و ادامه داد: هم‌اکنون همکاری خوبی بین پیمانکار سد و طرف چینی برقرار است و امیدواریم شاهد تکمیل طرح در زمان مقرر باشیم.

کد خبر: ۴۳٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha