۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
خودروهای ناقص کف کارخانه ها بیشتر می شوند
یک تولیدکننده کاتالیست خبر داد

خودروهای ناقص کف کارخانه ها بیشتر می شوند

مولوی‌ زاده، عضو هیات مدیره شرکت ایران‌ دلکو گفت: معضلات تولید کاتالیست بیشتر شده و تولید این محصول توسط ایران دلکو برای خطوط خودروسازان به صفر رسیده است. همین مساله فرآیند تامین کاتالیست برای خودروهای کف را افزایش خواهد داد.

بازار؛ گروه خودرو: نوید مولوی زاده عضو هیات مدیره شرکت ایران دلکو با اشاره به مشکلات بانک مرکزی و بخش مراودات بین الملل در خصوص انتقالات مالی و گمرکی، گفت: معضلات تولید کاتالیست بیشتر شده و تولید این محصول توسط ایران دلکو برای خطوط خودروسازان به صفر رسیده است. همین مساله فرآیند تامین کاتالیست برای خودروهای کف را افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی، روزی صد عدد کاتالیست برای شرکت زامیاد و محصول نیسان تولید دارد، ادامه داد: برای دو خودروساز بزرگ کشور تولیدی نداریم. درصد قابل توجهی از کاتالیست را برای ایران‌خودرو و سایپا تامین می‌کردیم، با خروج محصولات شرکت از زنجیره تامین خودروسازان مذکور، مشکلات آن‌ها دو چندان خواهد شد. هرچند شاید سیاستی برای تامین کاتالیست از جایی دیگر اتخاذ کرده باشند که من از آن خبر ندارم.

مولوی زاده افزود: راه حل این مشکل، پرداخت سریع مطالبات از سوی خودروسازان برای خرید مواد اولیه است. اکنون بیش از سه ماه است دریافتی از خودروسازان نداشتیم. مشکل تامین کاتالیست صرفا برای خودروسازان بوده و شامل افتر مارکت(بازار آزاد) نمی‌شود. زیرا مواد بری تولید کاتالیست برای خطوط خودروسازان بیشتر از بازار افتر مارکت است.

وی در پایان اشاره داشت: تعیین وزیر صمت، تغییری در حل مشکل ایجاد نخواهد کرد. زیرا حل این مشکلات در توان وزارت صمت نبوده، عمده مشکلات بین الملل و مربوط به سیاست‌های کلان در قبال تحریم‌ها است.

کد خبر: ۴۲٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha