۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
عنبران شهر جهانی گلیم می شود/ اعطای نشان جغرافیایی جهان به ورنی مغان
مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل:

عنبران شهر جهانی گلیم می شود/ اعطای نشان جغرافیایی جهان به ورنی مغان

اردبیل - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با توجه به قابلیت‎‌های احصا شده و میزان تولیدات، طی برنامه‌ریزی صورت گرفته تا سال ۱۴۰۰ عنبران به عنوان شهر جهانی گلیم معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل امروز یکشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت ثبت جهانی شهر عنبران گفت: با توجه به قابلیت‎‌های احصا شده و میزان تولیدات، طی برنامه‌ریزی صورت گرفته تا سال ۱۴۰۰ عنبران به عنوان شهر جهانی گلیم معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت معرفی عنبران به عنوان شهر جهانی گلیم در شناساندن و معرفی  ظرفیت‌های صنایع دستی استان به ویژه بافته های داری، بیان کرد: مطالعه این طرح از سال آینده انجام خواهد گرفت که امیدواریم تا زمان تعیین شده به اتمام برسد.

فلاحی گفت: حدود ۴ هزار نفر در شهرستان نمین در حوزه تولید گلیم مشغول به فعالیت هستند که در مجموع میزان تولید سالانه این محصول در استان بیش از ۸۰ هزار متر مربع است.

وی افزود: تولیدات گلیم استان به بیش از ۲۰ کشور جهان از جمله کانادا، سوئد، آلمان، فرانسه، اتریش، کلمبیا، کره جنوبی و چین صادر می‌شود که نشان دهنده بازار خوب این محصول است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به رونق بافته‌های داری و تولید بیش از نیمی از رشته‌های صنایع دستی کشور در استان اردبیل لازم است این قابلیت با ثبت شهر جهانی و نشان بین المللی جغرافیایی در سطح جهانی معرفی شود.

وی با تاکید به اینکه تاکنون ورنی مغان توانسته اولین نشان جغرافیایی جهانی را اخذ کند، گفت: همچنین راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرهای نمین و عنبران نیز در راستای معرفی محصولات صنایع دستی این منطقه به ویژه گلیم انجام گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: ۴٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha