۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
سازمان توسعه تجارت رو در روی صادر کنندگان/ هشدار افزایش قیمت ارز داده شده بود
رئیس کمیسیون صادرات و واردات اتاق بازرگانی فارس:

سازمان توسعه تجارت رو در روی صادر کنندگان/ هشدار افزایش قیمت ارز داده شده بود

شیراز- رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی فارس گفت: سازمان توسعه تجارت به جای همکاری با صادرکنندگان رو در روی آن‌ها ایستاده و امکان صدور کارت بازرگانی را نیز گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بازار، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، خسرو فروغان بیان کرد: سال‌ها قبل به مدیران ارشد کشور در خصوص افزایش قیمت ارز هشدار داده شد و این انتظار می‌رفت که از تجربه فعالین اقتصادی استفاده شود تا راهکاری برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد شود.

وی اضافه کرد: برخی با ایجاد موانع مختلف به دنبال فلج کردن اقتصاد جامعه اند و می‌خواهند فقر را در جامعه ایجاد کنند.

فروغان افزود: بیش از ٨٠ درصد از کالاهایی که در کشور وجود دارد کالاهای قاچاق اند این درحالی است که کالاهایی که پس از اجرای قانون مبارزه با کالاهای قاچاق وارد کشور شد موجب شد تا حتی سلامت جامعه در خطر بوده و کالای بی کیفیت وارد کشور شده است.

او در خصوص موضوع ارز حاصل از صادرات تاکید کرد: مدیران اقتصادی کشور آگاهی دارند که صادرات به صورت دریافت واحد پولی ریال صورت می‌پذیرد اما بانک مرکزی به دنبال دریافت ارز از تولیدکنندگان است.

وی ادامه داد: با سیاست‌های که توسط مدیران داخلی اتخاذ شده به زودی حتی امکان تأمین کالاهای اساسی نیز از بین خواهد رفت این در حالی است که به جرأت می‌توان گفت شاهد دخالت بیگانگان در تصمیمات داخلی ایران هستیم.

فروغان عنوان کرد: بخش اعظمی از صادرات ایران وابسته به نفت است و بخش بسیار کوچکی از صادرات توسط بخش‌های خصوصی واقعی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بیان این موضوع که عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات عامل اصلی مشکلات جامعه است کاملاً واهی است و نمی‌توان گفت تمامی مشکلات مربوط به این حوزه است بلکه مدیران ارشد اقتصادی کشور باید به دنبال راهکار دیگری برای حل مشکلات اقتصادی کشور باشند.

او متذکر شد: سازمان توسعه تجارت به جای اینکه حامی صادرکنندگان باشد در رو به روی صادرکنندگان قرار گرفته و حتی امکان صدور کارت بازرگانی را از اتاق بازرگانی نیز گرفته‌اند.

کد خبر: ۳۹٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha