۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
افزایش واحدهای تولید ماسک در البرز/ نیاز استان های دیگر را هم تامین می کنیم
رئیس سازمان صمت البرز:

افزایش واحدهای تولید ماسک در البرز/ نیاز استان های دیگر را هم تامین می کنیم

کرج- رئیس سازمان صمت البرز از افزایش واحدهای تولید ماسک در این استان خبر داد و گفت: بر این اساس توان تامین نیاز استان های بدون تولید را هم داریم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، رامین ربیعی با اعلام این خبر گفت: برخی از استان‌ها که کارخانه‌های تولید ماسک ندارند، نیازشان از طریق استان‌هایی مانند البرز تأمین می‌شود که ظرفیت بالایی در تولید ماسک دارد به همین دلیل نمی‌توانیم کل ماسک‌های تولیدی روزانه استان را در خود البرز توزیع کنیم.

ربیعی با بیان اینکه توزیع ماسک در داروخانه‌های استان البرز سهمیه بندی می شود، ادامه داد: بر این اساس با توجه به اینکه حدود ۴۶۰ داروخانه در سطح استان البرز وجود دارد باید به گونه‌ای پیش رویم که همه داروخانه ها سهمیه ماسک خود را دریافت کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز بیان کرد: با توجه به توان تولیدی ماسک در استان البرز، می‌توانیم هر هفته یک میلیون عدد ماسک در قالب ۲۰ هزار بسته ۵۰ عددی را در سطح داروخانه‌های استان البرز توزیع کنیم، سعی ما بر این است که توان توزیع ماسک در داروخانه‌ها را بالا ببریم تا راحت تر در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

تولید روزانه ۴ میلیون ماسک در روز
ربیعی با اشاره به اینکه راه اندازی چند واحد تولید ماسک دیگر در استان البرز در دستور کار قرار داده شده است، افزود: این واحدها توان تولید نزدیک به دو میلیون عدد ماسک در روز را دارند و با احتساب تولید دو میلیون و ۵۰۰ هزار عدد ماسک که اکنون به صورت روزانه در استان وجود دارد، در آینده می‌توانیم تولید بیش از چهار میلیون عدد ماسک در روز را در استان البرز تجربه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تأمین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولید کننده ماسک نیز سرمایه گذاران را تشویق کرده‌ایم که وارد این خط تولید شوند، افزود: با این حساب تا دو ماه دیگر در زمینه تولید «ملت بلون» که ماده اولیه ماسک سه لایه است به خودکفایی می رسیم.

کد خبر: ۳۶٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha