۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
ظرفیت تولید ام دی اف در کشور به ۲ میلیون تن رسیده است
سرپرست وزارت صمت:

ظرفیت تولید ام دی اف در کشور به ۲ میلیون تن رسیده است

بهشهر- سرپرست وزارت صمت گفت: با افتتاح کارخانه سلولزی در مازندران ظرفیت تولید ام دی اف در کشور به دو میلیون تن رسیده است.

 به گزارش خبرنگار بازار، حسین مدرس خیابانی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح صنایع سلولوزی آرین شیمی در بهشهر با اشاره به ظرفیت ایجاد شده تولید ام دی اف در کشور گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید ام دی اف در کشور به دو میلیون تن رسید.

وی با اظهار اینکه ایران قادر به صادرات محصولات سلولزی و ام دی اف است، گفت: کارخانه تولید ام دی اف در مازندران ۳۰۰ هزار تن به ظرفیت تولید در کشور اضافه کرده است.

وی ادامه داد: امسال هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای راه اندازی دو واحد تولید ام دی اف در گیلان و مازندران سرمایه گذاری شده است.

سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه در سال جاری ۳۸ پروژه صنعتی با ایجاد اشتغال شش هزار نفر و سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است، افزود: امروز پنج طرح صنعتی در فارس، خوزستان و مازندران افتتاح شده است.

مدرس خیابانی ظرفیت ذخیره سازی غلات در کشور را ۲۲ میلیون تن اعلام کرد و گفت: ۴.۶ میلیون تن از این ظرفیت طی هفت سال گذشته ساخته شده است.

وی برنامه ریزی برای افزایش زنجیره فولاد را از طرح های وزارت صمت برشمرد و گفت: در حال حاضر ظرفیت زنجیره فولاد ۱۶ میلیون تن است که به ۲۶ میلیون تن تا پایان امسال خواهد رسید.

کد خبر: ۳۲٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha