۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
مدارک و مستندات اظهارنامه مالیاتی سال ۹۸ استان سمنان ارائه شود
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان:

مدارک و مستندات اظهارنامه مالیاتی سال ۹۸ استان سمنان ارائه شود

سمنان - مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از ضرورت اجرای مفاد ماده ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم خبرداد و گفت: مبنای رسیدگی و تشخیص مالیات عملکرد سال۹۸ برای اشخاص حقیقی و حقوقی اظهارنامه مالیاتی براساس مدارک و مستندات خواهد بود.

عباس بی نیاز در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره قوانین مالیاتی و با بیان اینکه مبنای رسیدگی و تشخیص مالیات عملکرد سال۹۸ برای اشخاص حقیقی و حقوقی اظهارنامه مالیاتی براساس مدارک ومستندات خواهد بود، ابراز کرد: در صورتی که اشخاص حقیقی و حقوقی اظهارنامه مالیاتی خود را با رعایت قانون و مقررات مربوطه تنظیم کنند، صرفا بر مبنای شاخص ها و معیارهای ریسک، درصدی از آنها مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی در ادامه تاکیدکرد: اظهارنامه مالیاتی بر مبنای شاخص و معیارها ریسک مورد ارزیابی قرار می گیرد و با بانک های اطلاعات مالیاتی سازمان امور مالیاتی مطابقت داده می شود و در صورت انطباق اطلاعات اظهارنامه با پایگاه اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی، اظهارنامه بدون رسیدگی مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: اظهارنامه ها با درجه ریسک متوسط مورد حسابرسی قرار گرفته و اظهارنامه هایی که درجه ریسک آنها وفق معیارهای مربوطه در حد بالا تشخیص داده شود به کارگروه منتخب سازمان جهت حسابرسی ویژه ارجاع خواهد شد.

بی نیاز تصریح کرد: درصورتی که اشخاص یاد شده در مهلت قانونی و مطابق مقررات از ارائه اظهارنامه مالیاتی خودداری کنند، این سازمان نسبت به تهیه اظهارنامه برآوردی براساس میزان فعالیت و اطلاعات به دست آمده اقدام می‌کند.

وی افزود: مودیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه اطلاع رسانی سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس www.intamedia.ir مراجعه وبا شماره ۱۵۲۶ تماس حاصل کنند.

کد خبر: ۲٬۹۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha