۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
۲.۷ هزار میلیارد تومان درآمدهای استان سمنان از مالیات محقق شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۲.۷ هزار میلیارد تومان درآمدهای استان سمنان از مالیات محقق شد

سمنان- حسین پور، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای استان از بابت مالیات طی سال جاری محقق شده است.

علی حسین پور در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در برنامه سال ۱۴۰۱ می بایست ۹۰درصد درآمدهای استان از بابت مالیات تامین می شد، ابراز کرد: خوشبختانه در ده ماهه اول سال جاری این درآمدها به صورت کامل یعنی مبلغی معادل دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تحقق پیدا کرده است.

وی افزود: این به آن معنی است که اداره کل امور مالیاتی استان سمنان می بایست ۹۰ درصد درآمد های دولت در استان شامل دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان را در سال جاری تامین می کرد که این میزان تا ده ماهه اول سال محقق شده است که نشان می دهد از بابت مالیات وضعیت ما در استان خوب است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با بیان اینکه ۵۷۳ میلیارد تومان در سال جاری از بابت مالیات دریافتی مردم و شرکت ها در استان به دهیاری ها و شهرداری ها و ... واریز شده است، گفت: این میزان واریزی نسبت به سال گذشته ۱۵۰ درصد بیشتر است و توانسته کمک خوبی برای زیرساخت های عمرانی استان باشد.

حسین پور ادامه داد: عوارض ارزش‌افزوده پس از وصول در اختیار دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و اداره امور عشایری قرار گرفته تا صرف عمران و آبادانی استان سمنان شود.

وی با بیان اینکه از بخش یک درصد مالیات سلامت نیز ۲۲۱ میلیارد تومان در سال جاری در استان سمنان اخذ و به حساب وزارت بهداشت و دو دانشگاه علوم پزشکی در استان سمنان واریز شده است، ابراز کرد: به حوزه‌های ورزش و آموزش و پرورش نیز از حوزه مالیات بالغ بر ۱۹ و نیم میلیارد تومان اعطا شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با بیان اینکه شرکت ها و مردم همراهی خوبی داشته باشند، بیان داشت: در زمینه مالیات سلامت نیز تمام هزینه های واریزی برای پیشگیری و درمان در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر صرف می شود.

حسین پور با بیان اینکه بخش دیگری از هزینه های درمانی ناشی از مالیات نیز صرف بهداشت و درمان در روستاها می شود، گفت: بخش دیگری از مالیات هم برای تجهیز مراکز درمانی با اولویت مناطق کمتر توسعه‌یافته و ارتقای سلامت بیماران صعب‌العلاج هزینه خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۵٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha