۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
ساخت «سنسور اکسیژن خودرو» در استان سمنان
معاون استاندار سمنان خبر داد؛

ساخت «سنسور اکسیژن خودرو» در استان سمنان

سمنان - صادقی، معاون اقتصادی استاندار سمنان از ساخت سنسور اکسیژن برای خودروهای داخلی در این استان طی آینده نزدیک خبر داد.

محمد رضا صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به اینکه سمنان یکی از قطب های تولید خودرو همچنین قطعات یدکی در کشورمان محسوب می شود، تاکید کرد: یکی از نیازهای ما در تکمیل زنجیره خودرو در استان سمنان سنسورهای اکسیژن است.

وی با بیان اینکه سالانه یک و نیم میلیون دلار در استان سمنان واردات این نوع محصول را داریم، افزود: نیاز کارخانه های تولیدخودروی استان سمنان از این سنسور ها فعلاً با واردات از کشورهای خارجی تامین می شود.

معاون اقتصادی استاندار سمنان بیان کرد: و دو شرکت خودرویی استان با پارک علم و فناوری تفاهم نامه ای منعقد کردند که تحقیقات و آر اند دی این محصول توسط پارک علم و فناوری و این دو کارخانه انجام شود.

صادقی با بیان اینکه ما اگر بتوانیم به تکنولوژی سنسورهای اکسیژن برسیم سالانه یک و نیم میلیون دلار فقط برای استان سمنان از واردات بی نیاز می شویم، تاکید کرد: به زودی توان تولید سنسور اکسیژن در استان به دست محققان بومی محقق خواهد شد.

وی افزود: جلوگیری از ارز بری و تامین نیاز تولید خودروی داخلی مهمترین دستاوردهای طرح تولید سنسورهای اکسیزن در استان سمنان محسوب می شود.

کد خبر: ۲۸۵٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha