۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲
مناطق آزاد در حد نام هستند| تحقق شعار سال در گروی حمایت عملی منطقه آزاد اروند از شهرک‌های صنعتی
رئیس سابق اتاق بازرگانی آبادان در گفتگو با بازار:

مناطق آزاد در حد نام هستند| تحقق شعار سال در گروی حمایت عملی منطقه آزاد اروند از شهرک‌های صنعتی

آبادان- خیاط زاده، رئیس سابق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت: مناطق آزاد در حد نام هستند در صورتی که قوانین آن به صورت واقعی اعمال شود، رشد اقتصادی به دنبال دارد.

مسعود خیاط زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به شعال سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: همیشه تولید واقعی، تولیدی است که توسط بخش خصوصی انجام می شود.

وی افزود: با توجه به شعار سال، سالی پُرمعنا و با مسما را در پیش رو داریم. چنانچه فقط حتی چند درصد از این شعار محقق شود، پیامدهای مثبتی در شهرک های صنعتی ایجاد می شود.

رئیس سابق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان ادامه داد: شهر آبادان با توجه به اینکه در محدوده منطقه آزاد اروند است دارای شرایط ویژه است. مجاورت با کشورهای عراق و کویت یک امتیاز مهم تلقی می شود.

خیاط زاده عنوان کرد: کشور عراق در حال پیشرفت بوده و ارزش پول ملی این کشور رو به افزایش است بنابراین باید برای افزایش صادرات به این کشور برنامه ریزی مناسب صورت گیرد. کشورهای کوچک در حال گرفتن بازار عراق از ایران هستند.

وی با اشاره به مناطق آزاد کشور تصریح کرد: مناطق آزاد در حد نام هستند در صورتی که قوانین آن به صورت واقعی اعمال شود، رشد اقتصادی به دنبال دارد.

رئیس سابق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان با اشاره به شهرک های صنعتی آبادان، بیان کرد: چند درصد از واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی آبادان به صورت واقعی فعال است؟ فعالسازی شهرک های صنعتی آبادان سبب اشتغالزایی برای ۲ هزار نیرو به صورت مستقیم می شود.

خیاط زاده با تاکید بر اینکه مناطق آزاد تعریف دارند و امتیازی که این مناطق دارند در دیگر نقاط کشورمان نیست، اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد اروند با توجه به اینکه توان مالی دارد، باید مستقیما ورود کند و در زمینه سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی مشوق اختصاص دهد.

وی افزود: در زمینه توسعه اقتصادی برای شهرهای آبادان و خرمشهر باید جزیره ای عمل شود زیرا این دو شهر در محدوده منطقه آزاد اروند هستند و باید قوانین تسهیلگر نسبت به دیگر نقاط کشور وجود داشته باشد.

رئیس سابق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان یادآور شد: برای واحدهای تولیدی منطقه آزاد اروند نباید همان قوانینی که در شهرک های صنعتی کشور است در منطقه آزاد اروند عینا اجرا شود و باید تفاوت عمده بین منطقه آزاد اروند و قوانین سرزمین اصلی باشد.

خیاط زاده گفت: امیدوارم سال ۱۴۰۳ با توجه به تاکید ویژه مقام معظم رهبری، سالی با برنامه های مثبت برای شهرک های صنعتی منطقه آزاد اروند باشد.

کد خبر: ۲۸۱٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha