۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
۷ هزار مسکن مهر پردیس «روی خاک»؛ خلع ید ۲۵ پیمانکار| ۴ هزار مسکن مهر خالی از سکنه داریم
مدیر عامل شهر جدید پردیس در گفتگو با «بازار» اعلام کرد

۷ هزار مسکن مهر پردیس «روی خاک»؛ خلع ید ۲۵ پیمانکار| ۴ هزار مسکن مهر خالی از سکنه داریم

محبت خواه مدیر عامل شهر جدید پردیس با تاکید بر اینکه ۱۳ هزار مسکن مهر در شهر جدید پردیس باقی مانده که تلاش می شود امسال تمامی آنها واگذار شوند گفت: ۶ تا ۷ هزار واحد مسکن مهر هنوز روی خاک هستند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: جبران عقب ماندگی مسکن مهر شهر جدید پردیس از سال گذشته با جدیت بیشتری ادامه یافت به طوریکه از اواسط سال گذشته تا اسفند ماه ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۶ هزار مسکن مهر در این شهر تحویل متقاضیان شد.

اگر چه به گفته سعید غفوری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید افتتاح مسکن مهر پردیس با ۱۹۰۰ میلیارد تومان از منابع صندوق ملی مسکن امکان پذیر شده است اما به نظر می رسد تلاش دولت سیزدهم بر این است تا هر چه سریعتر این واحدهای مسکونی به متقاضیان تحویل شود.

انچه که مشخص است این است که وزارت راه و شهرسازی هزینه‌های بسیاری را تقبل کرده تا واحدهای باقیمانده مسکن مهر در پردیس افتتاح شود به طوریکه حتی به سمت خلع ید و تعیین تکلیف پیمانکاران مسکن مهر نیز رفته است.

خلیل محبت خواه مدیر عامل شهر جدید پردیس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» در پاسخ به این پرسش که چه تعداد مسکن مهر در شهر جدید پردیس افتتاح و چه تعداد باقی مانده است؟ گفت: از اواسط سال گذشته تاکنون حدود ۱۶ هزار واحد مسکن مهر افتتاح و تحویل متقاضیان شده است.

۱۶ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس به بهره برداری رسیده است و حدود ۱۳ هزار مسکن مهر نیز در این شهر باقی مانده است

او با بیان اینکه ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در مهر ماه و ۵۲۳۰ واحد مسکونی در اسفند ماه سال گذشته به بهره برداری رسید ادامه داد: در مجموع بالغ بر ۱۶ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس به بهره برداری رسیده است و حدود ۱۳ هزار مسکن مهر نیز در این شهر باقی مانده است که تلاش می شود امسال تمام آنها واگذار شوند.

محبت خواه ادامه داد: تلاش ما این است که امسال تمام واحدهای مسکونی مهر حتی آن واحدهایی که هنوز بر روی خاک هستند را افتتاح کنیم. به عبارتی تلاش می کنیم که حداقل بتوانیم هر سه ماه یک بار افتتاح مسکن مهر داشته باشیم.

وی گفت: عمده فعالیت شرکت عمران شهر جدید پردیس بر روی تکمیل واحدهای مسکن مهر در استان است و در کنار آن ۲ هزار و ۴۳ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن از سال ۱۳۹۸ در پردیس آغاز شده و در حال ساخت است.

در حال حاضر ۶ تا ۷ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس بر روی خاک است اما تلاش ما این است که هر بلوکی که به اتمام رسید منتظر افتتاح نمادین نماند

مدیر عامل شهر جدید پردیس در پاسخ به این پرسش که چه تعداد مسکن مهر در شهر جدید پردیس هنوز بر روی خاک است؟ گفت: در حال حاضر ۶ تا ۷ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس بر روی خاک است اما تلاش ما این است که هر بلوکی که به اتمام رسید منتظر افتتاح نمادین نماند و به متقاضیان تحویل شود.

او با اشاره به اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی بیش از دو هزار واحد نهضت ملی مسکن ۶۰ درصد است و در تلاش هستیم تا این تعداد واحد مسکونی را تکمیل کرده و در مشارکت مردم با تأمین آورده تحویل بدهیم اضافه کرد: بستگی به پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر دارد تا بتوان به سرعت واحدهای مسکونی را تحویل متقاضیان داد.

برای سرعت دادن به کار و تحویل واحدهای مسکن مهر مجبور هستیم که با برخی پیمانکاران مسکن مهر اتمام حجت کنیم. تاکنون قرارداد ۲۵ پیمانکار بدعهد مسکن مهر فسخ و یا خلع ید شده اند

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه تعداد پیمانکار شهر جدید پردیس خلع ید و یا تعیین تکلیف شده اند؟ تاکید کرد: اتفاقا برای سرعت دادن به کار و تحویل واحدهای مسکن مهر مجبور هستیم که با برخی پیمانکاران مسکن مهر اتمام حجت کنیم. تاکنون قرارداد ۲۵ پیمانکار بدعهد مسکن مهر فسخ و یا خلع ید شده اند.

وی با اشاره به اینکه خلع ید یا فسخ قرارداد به منزله این نیست که پیمانکاران رها شوند بلکه باید پاسخگوی هر گونه تاخیر در کار نیز باشند ادامه داد: قبلا هم گفته بودند که برخی تصور می کردند سرعت ساخت پروژه‌ های مسکن مهر با رفتن پیمانکاران قبلی کاهش می یابد، اما اینگونه نشد و پیمانکاران جدید به صورت شبانه روزی برای تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر در حال فعالیت هستند.

محبت‌خواه با اشاره به اینکه در خرداد ماه حدود ۳ هزار واحد مسکن مهر در پردیس تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود تصریح‌ کرد: با تأکید وزیر راه و شهرسازی و تلاش‌هایی که در شهرهای جدید در حال انجام است، تمامی واحدهای باقیمانده مسکن مهر پردیس قبل از اتمام دولت سیزدهم، تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.

سعی می کنیم واحدهای مسکن مهر را تکمیل شده به بهره‌برداری برسانیم که برای این ادعا قبلا و در زمان افتتاح مسکن مهر در شهر پردیس ۳۰ بلوک به دلیل نداشتن برخی امکانات از برنامه افتتاح حذف شدند

محبت خواه اظهار کرد: سعی می کنیم واحدهای مسکن مهر را تکمیل شده به بهره‌برداری برسانیم که برای این ادعا قبلا و در زمان افتتاح مسکن مهر در شهر پردیس ۳۰ بلوک به دلیل نداشتن برخی امکانات از برنامه افتتاح حذف شدند.

بیش از ۴۷۱۰ واحد مسکن مهر خالی شهر جدید پردیس به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است

مدیر عامل شهر جدید پردیس در پاسخ به این پرسش که پیشتر هم اعلام کرده بودید با واحدهای خالی از سکنه که عمدتا هم مسکن مهر هستند برخورد قانونی و مالیاتی صورت خواهد گرفت؟ گفت: بیش از ۴۷۱۰ واحد مسکن مهر خالی شهر جدید پردیس به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است. با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص عرضه خانه‌های خالی از سکنه و تاثیر مثبت آنها در بازار مسکن، در این راستا ۴۷۱۰ واحد مسکن مهر به سازمان امور مالیاتی برای دریافت مالیات خانه‌های خالی معرفی شده‌اند.

محبت خواه پیشتر تصریح کرده بود که اگر بتوانیم حاشیه‌های ساخت مسکن را جمع کنیم، می توانیم زودتر از موعد مقرر واحدهای مسکن مهر پردیس را تحویل دهیم.

محبت‌خواه با تأکید بر اینکه کارگاه‌های ساخت مسکن در شهر جدید پردیس شبانه روزی و سه شیفت در حال فعالیت است، اظهار امیدواری کرد تا در سال ۱۴۰۳ مانند سال ۱۴۰۲ که سال سازندگی و ساخت و ساز در پردیس بود، کار تکمیل واحد و تحویل آنها به مردم با قوت بیشتری تداوم یابد.

کد خبر: ۲۸۱٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha