۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲
۸۵ درصد سفرهای دریایی کشور در بنادر جنوبی| هرمزگان ۱۳ مسیر مجاز دریایی دارد
سخنگوی سازمان بنادر در سفرهای نوروزی اعلام کرد

۸۵ درصد سفرهای دریایی کشور در بنادر جنوبی| هرمزگان ۱۳ مسیر مجاز دریایی دارد

عفیفی پور سخنگوی سازمان بنادر و دریانوردی در سفرهای نوروزی گفت: انتظار داریم همانند سال های گذشته ۸۵ درصد سفرهای دریایی کشور در بنادر جنوبی انجام شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: الله مراد عفیفی پور سخنگوی سازمان بنادر و دریانوردی در سفرهای نوروزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه انتظار داریم همانند سال های گذشته ۸۵ درصد سفرهای دریایی کشور در بنادر جنوبی انجام شود گفت: هرچند که سواحل طولانی در کشور داریم اما نمایندگان سازمان بنادر در تمام مبادی جزایر جنوبی حضور دارند تا همه سفرهای نوروزی هموطنان با رعایت مسائل ایمنی کامل انجام شود.

وی ادامه داد: در استان هرمزگان ۱۳ مسیر مجاز دریایی شامل مسیر دریایی بندر حقانی به بنادر هرمز، لارک، قشم، هنگام، بوموسی و در غرب هرمزگان از چارک به کیش و بندر لنگه به کیش، آفتاب به کیش، پل به لافت، سی دراز به‌هنگام، کندلو به‌هنگام، باهنر به بهمن و ذاکری به لازم هستند.

برای ایام نوروز ۱۴۰۳ بیش از ۹۵ فروند شناور تفریحی با ظرفیت های مختلف و ۶۷۵۱ قایق تفریحی ۵ تا ۷ نفره نیز برای خدمت رسانی به هموطنان در بنادر شمالی و جنوبی آماده شده است

عفیفی پور ادامه داد: برای ایام نوروز ۱۴۰۳ بیش از ۹۵ فروند شناور تفریحی با ظرفیت های مختلف و ۶۷۵۱ قایق تفریحی ۵ تا ۷ نفره نیز برای خدمت رسانی به هموطنان در بنادر شمالی و جنوبی آماده شده است.
وی اظهار داشت: آماده سازی شناورهای ایمن ، ترمینال و پایانه های مسافری و مسیرهای ایمن ۳ مولفه مهم سازمان بنادر برای انجام سفرهای نوروزی است سفرهای دریایی در شمال و جنوب کشور مهیا شده است.
عفیفی پور بیان کرد: بازرسی مستمر شناورهای دریایی برای انجام سفرهای نوروزی انجام شده تا مسافران بدون کمترین خطر و با ایمنی کامل در مسیرهای مجاز دریایی سفرهای خود را به خوبی انجام دهند.

امسال برای تسهیل سفرهای دریایی چند فروند شناور مسافری و خودرو بر به ناوگان دریایی کشور اضافه شده است و انتظار داریم همانند سال های گذشته ۸۵ درصد سفرهای دریایی کشور در بنادر جنوبی انجام شود

وی یادآور شد: امسال برای تسهیل سفرهای دریایی چند فروند شناور مسافری و خودرو بر به ناوگان دریایی کشور اضافه شده است و انتظار داریم همانند سال های گذشته ۸۵ درصد سفرهای دریایی کشور در بنادر جنوبی انجام شود.
عفیفی پور اظهار داشت: در ادارات کل استان‌ها ۵۸ فروند شناور با ظرفیت شش هزار و ۴۴۱ صندلی، ۴۷ فروند لندینگ کرافت با ظرفیت حمل یک‌هزار و ۱۳۲ دستگاه خودرو و ۹۵ شناور تفریحی آماده شده‌است. همچنین شش هزار و ۷۵۱ فروند با ظرفیت قایق تفریحی با ظرفیت ۵ تا ۷ نفر ۶۷۵۱ فروند که ۴۱ هزار و ۳۸۰ نفر برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: از مردم خواهش می کنیم فقط از مسیرهای مجاز اعلام شده برای سفرهای دریایی استفاده کنند.

عفیفی پور اظهار داشت: هرچند که سواحل طولانی در کشور داریم اما نمایندگان سازمان بنادر در تمام مبادی جزایر جنوبی حضور دارند تا همه سفرهای نوروزی هموطنان با رعایت مسائل ایمنی کامل انجام شود.

کد خبر: ۲۷۸٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha