۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
استراتژی حضور مستقیم در بازار پاکستان در دستور کار صادر کنندگان
در جمع اعضای تشکل‌های تولیدی و صادراتی کاشی و سرامیک استان یزد مطرح شد

استراتژی حضور مستقیم در بازار پاکستان در دستور کار صادر کنندگان

سرپرست معاونت توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران از صادرات سالانه ۴۵۰ میلیون دلار کاشی و سرامیک خبر داد و گفت: بازار عراق، افغانستان و پاکستان عمده‌ترین بازارهای این محصولات محسوب می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مسعود کمالی‌اردکانی، در نشست با اعضای تشکل‌های تولیدی صادراتی کاشی و سرامیک استان یزد در حاشیه مراسم روز ملی صادرات در این استان گفت: از جمله بازارهایی که پتانسیل خوبی برای صادرات کاشی و سرامیک دارد، بازار پاکستان است. صنعت ساخت و ساز پاکستان با ۶۰% جمعیت جوان بالای ۲۵ سال، پتانسیل بسیار بالایی برای رشد و توسعه دارد.

کمالی‌ارکانی افزود: شرکت‌های کاشی و سرامیک ایرانی و به خصوص یزدی‌ها حضور خوبی در بازار پاکستان دارند و با توجه به قیمت، کیفیت و تنوع محصول کاشی و سرامیک ایرانی، نسبت به رقبا از سهم بازار مناسبی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: با این وجود رقبا به خصوص چینی‌ها به رغم اینکه نسبت به ایران مزیت در قیمت و کیفیت ندارند، در حال تغییر استراتژی خود در بازار پاکستان و حضور مستقیم و تولید و فروش محصول در بازار پاکستان هستند.

سرپرست معاونت توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران، اظهار کرد: به نظر می‌رسد تشکل‌ها و شرکت‌های ایرانی که سابقه خوبی در بازار پاکستان پیدا کرده‌اند، لازم است استراتژی حضور مستقیم در بازار را در پیش بگیرند و با کمک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی نسبت به اعزام نمایندگان تجاری اقدام و اطلاعات دست اول از بازار کسب کنند.

وی در پایان افزود: بدیهی است رایزنان بازرگانی مستقر در سفارت ج. ا. ایران در پاکستان، کما فی‌السابق در خدمت تجار و فعالان اقتصادی کشور برای کمک به حضور و نفوذ در بازار پاکستان هستند.

کد خبر: ۲٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha