۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
انتخاب خودروهای هیبریدی به دلیل ضعف نیروگاه های برق کشور| مدیران خودرو سال آینده ۵ محصول معرفی میکند
بازار گزارش می دهد؛

انتخاب خودروهای هیبریدی به دلیل ضعف نیروگاه های برق کشور| مدیران خودرو سال آینده ۵ محصول معرفی میکند

کاکایی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: بازدهی نیروگاه های کشور در تامین برق متناسب با پاسخگویی مصرف وسایل نقلیه الکتریکی نیست، بنابراین باید خودروهای پلاگین هیبرید دربازار کشور توسعه یابد.

امید محمدی؛ بازار: ظهر روز گذشته فونیکس ان ای وی به عنوان برند جدید مدیران خودرو در عرضه خودروهای پاک به کشور همایشی را تحت عنوان معرفی تکنولوژی پلاگین هیبریدی با حضور امیر حسن کاکایی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت، عادل دمشقی مدیرعامل شرکت نوین ماهان، مدیران ارشد چری، مشتریان خودروهای هیبریدی و اصحاب رسانه برگزار کرد. برگزاری این نشست نه تنها سبب آشنایی بیشتر مالکان خودروهای هیبریدی با قواعد استفاده و نگهداری از این محصولات می شود، بلکه می تواند سبب افزایش آگاهی مشتریان خودرو در بازار داخل شود.

برنامه مدیران خودرو برای کاهش آلودگی هوا

سخنران نخست این همایش «من» مدیر فروش چری در ایران بود که با اشاره به بحث آلودگی های صنعتی گفت: همانطور که می دانید آلودگی های صنعتی تاثیر مخرب در زندگی مردم داشته و مالکان خودروها نیز تا حدودی از این موضوع مطلع هستند. بنابراین جهت کاهش بخشی از این آلودگی های صنعتی «خودروهای انرژی نو» می توانند در حفاظت از محیط زیست نقش قابل توجهی داشته و آینده صنعت خودرو دنیا و ایران را رقم می زند.

مدیر فروش چری در ایران با اشاره به تهدید سلامتی از سوی آلودگی های صنعتی و برنامه ریزی برای کاهش این مهم بیان کرد: مدیران خودرو در راستای مسئولیت اجتماعی خود جهت حفاظت از محیط زیست تلاش در عرضه محصولات هیبریدی و الکتریکی به بازار خودرو کشور را دارد تا بتواند نقش تاثیر گذاری در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

وی افزود: امیدوارم مشتریان خودرو در بازار کشور ایران با آگاهی نسبت به محصولات هیبربدی و الکتریکی انتخاب خودرو جهت خرید را به درستی انجام دهند.

انتخاب خودروهای هیبریدی به دلیل ضعف نیروگاه های برق کشور| مدیران خودروسال آینده ۵ محصول معرفی می کند

کاکایی: منافع و اهدافی که طرح سی ان جی در حمل و نقل دنبال می کرد به دلیل فقدان زیرساخت های لازم محقق نشد، آیا با این تجربه باید وارد برقی سازی شد؟

خودروهای هیبریدی بهترین انتخاب

امیر حسن کاکایی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان سحنران دوم این همایش با اشاره به لزوم نیاز به توجه نقشه راه برای برقی سازی گفت: حرکت به سمت تحول وضع آب و هوا نیازمند توجه به ارکان آلاینده از جمله شهرسازی و حمل و نقل است. بنابراین برای برقی سازی و کاهش آلودگی هوا باید دولتمردان در درجه نخست حمل و نقل ریلی سپس اتوبوس ها و مینی بوس ها، نهایتا خودروها (ناوگان تاکسیرانی) را برقی کنند. این مهم نیز مستلزم سرمایه گذاری مستقیم دولت جهت ایجاد حمل و نقل پایدار الکتریکی است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در تعریف «برقی سازی» توجه ها فقط به خودروها معطوف شده است، بیان کرد: برای ایجاد «حمل و نقل پاک» دولتمردان و سیاستگذاران صنعتی باید از «چاه تا چرخ» را به سمت برقی سازی سوق دهند. در کشورهای بزرگ و پیشرفته دنیا این ارکان از چرخه «چاه تا چرخ» دیده می شود و متناسب با شرایط اقتصادی و صنعتی خود اقدام به برنامه ریزی می کنند.

کاکایی با بیان این که روند برقی سازی در دنیا یک برنامه ۴۰ ساله بوده که طی یک دهه اخیر شاهد رشد ناگهانی آن بودیم، اظهار داشت: لزوم مفهوم برقی سازی در دنیا به سمت خودروهای برقی سوق نیافته بلکه سندهای بالادستی تعریف شده که براساس آن کشورها اقدام به تجاری سازی تکنولوژی هیدروژنی در خودروها یا توسعه محصولات هیبریدی کردند. در سند بالا دستی ۲۰۲۳ آمریکا مفهموم برقی سازی را کاهش مصرف و وابستگی به نفت توام با ایجاد مشاغل جدید عنوان کردند.

وی افزود: چین طی ۲۰ سال اخیر خودروهای برقی را به عنوان مزیت خودروسازی معرفی و با سرمایه گذاری های هنگفت اکنون به بزرگترین تولید کننده این محصولات تبدیل شده است، به بیانی ساده تر چین با یک برنامه ۲۰ ساله از دو دهه پیش فعالیت خود در این زمینه را آغاز کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به وابستگی قاره اروپا به نفت و چالش در تامین آن اظهار داشت: اروپایی ها برای کاهش وابتسگی به نفت اقدام به تولید خودروهای برقی کردند، رشد برقی سازی در این قاره طی سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است، کشورهای عضور اتحادیه اروپا سبد سوختی تعریف کردند که براساس یک زمان بندی به تدریج خودروهای الکتریکی را افزایش دهند. البته کشورهای مانند سوئد، دانمارک و نروژ به دنبال ممنوعیت تولید خودروهای بنزینی تا ۲۰۳۰ هستند.

کاکایی با بیان اینکه برقی سازی کاهش کربن را دنبال می کند و در کشور نباید چشم بسته به سمت یک تکنولوژی خاص حرکت کرد، توضیح داد: حدود ۲۵ سال پیش راه نجات کاهش مصرف بنزین و آلودگی هوا را مصرف سوخت ال پی جی بیان کردند، پس از سرمایه گذاری های قابل توجه این طرح در آغاز شکست خورد. در ابتدای دهه ۸۰ شمسی سی ان جی که مزیت مهم کشور است را راه حل کاهش آلودگی اعلام سرمایه گذاری های هنگفتی برای توسعه آن انجام شد. اما متاسفانه با گذشت دو دهه تا کنون «هیچ گزارش ملی» از تولید سوخت نسبت با مصرف توام با کاهش آلایندگی منتشر نشده است. منافع و اهدافی که طرح سی ان جی در حمل و نقل دنبال می کرد به دلیل فقدان زیرساخت های لازم محقق نشد، آیا با این تجربه باید وارد برقی سازی شد؟

وی افزود: ۳۰ درصد سبد تامین انرژی برق در آمریکا خورشیدی و اتمی است، اگر در سند بالادستی این کشور جهت برقی سازی حمل و نقل توسعه خودروهای برقی دنبال شده است، علت درصد قابل توجه تامین برق از انرژی های تجدید پذیر است. در سال ۲ هزار میلادی در آمریکا اعلام شد که مصرف برق یک خودرو الکتریکی برابر با ۶.۷ لیتر مصرف بنزین یک خودرو احتراق داخلی به ازای پیمایش ۱۰۰ کیلومتری است. اما امروز این کشور اعلام کرده است که تسلا مدل ۳ به عنوان کم مصرف ترین خودرو برقی دنیا در هر ۱۰۰ کیلومتر برابر ۴.۸ لیتر بنزین، برق مصرف می کند.

کاکایی با اشاره به وضع نامطلوب بازدهی نیروگاه های کشور و چالش در تامین برق هنگام پیک مصرف، اظهار داشت: بازدهی نیروگاه های کشور در تامین برق متناسب با پاسخگویی مصرف وسایل نقلیه الکتریکی نیست، بنابراین جهت تحقق اهداف کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا در این مقطع زمانی تنها راه حل استفاده از خودروهای تمام هیبریدی است. خودروهای تمام هیبریدی برای مالکان، دولت و خودروسازان استرس ناشی از تامین برق ایجاد نخواهد کرد.

انتخاب خودروهای هیبریدی به دلیل ضعف نیروگاه های برق کشور| مدیران خودروسال آینده ۵ محصول معرفی می کند

دمشقی: اگر فرآیند «چاه تا چرخ» را برای خودروهای برقی در نظر بگیریم، بازدهی یک خودرو بنزینی در ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ۱۱ درصد و برای خودرو برقی به اندازه پیمایش مذکور ۲۲ درصد است

بازدهی خودرو براساس فرآیند چاه تا چرخ

عادل دمشقی مدیرعامل شرکت نوین ماهان به عنوان سخنران سوم این همایش با اشاره به مسائل قیمت انرژی، سرمایه گذاری و محدودیت در تامین برق کشور گفت: اگر فرآیند «چاه تا چرخ» را برای خودروهای برقی در نظر بگیریم، بازدهی یک خودرو بنزینی در ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ۱۱ درصد و برای خودرو برقی به اندازه پیمایش مذکور ۲۲ درصد است. این رقم با احتساب بازدهی نیروگاهی کشور به دست آمده و باید به سمت خودروهای برقی حرکت کرد.

مدیرعامل شرکت نوین ماهان با بیان اینکه در دنیا برقی سازی با تامین انرژی پاک انجام می شود و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست، بیان کرد: در حال حاضر تامین برق از انرژی تجدید پذیر و ایجاد ذخیره سازیها در دستور کار قرار گرفته است. این موضوع می تواند اثر قابل توجهی در کاهش آلودگی هوا و توسعه خودروهای پاک داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر برنامه ایجاد زیرساخت خودروهای برقی در کشور دنبال می شود و توسعه محصولات تمام برقی و پلاگین هیبرید گام مهمی برای تحقق برقی سازی است.

در سال آینده ۵ مدل جدید از خودروهای پاک را عرضه خواهیم کرد که یکی از آن ها آریزو ۸ تمام برقی خواهد بود

۵ خودرو جدید پاک مدیران خودرو سال آینده به بازار می آید

شیائو مدیر فروش مدیران خودرو به عنوان سخنران پایانی این همایش در خصوص برنامه های جدید این شرکت در طرح برقی سازی برای سال آینده گفت: در سال آینده ۵ مدل جدید از خودروهای پاک را عرضه خواهیم کرد که یکی از آن ها آریزو ۸ تمام برقی خواهد بود. این محصولات علاوه بر ایجاد تنوع در بازار کشور ایران منجربه کاهش آلودگی هوا نیز خواهد شد.

وی افزود: از مشکلات صنعت و بازار خودرو مطلع هستیم، اگر بخواهیم برخی از این مشکلات را حل کنیم باید خودروهای ان ای وی (انرژی های جدید) را در این بازار توسعه دهیم.
مدیر فروش مدیران خودرو در برند فونیکس با اشاره به سوالات مشتریان در خصوص شبکه خدمات پس از فروش این محصولات، بیان کرد: می دانیم که مشتریان از خودروهای ان ای وی اطلاعات کافی ندارند، از سوی نگرانی های در خصوص تامین برق، خدمات پس از فروش و تهیه قطعات وجود دارد که با برنامه ریزی های انجام شده، این چالش ها را در شبکه خدمات پس از فروش مدیران خودرو مرتفع کردیم.

انتخاب خودروهای هیبریدی به دلیل ضعف نیروگاه های برق کشور| مدیران خودروسال آینده ۵ محصول معرفی می کند

در حاشیه این همایش چه گذشت؟

در حاشیه همایش مذکور و با حضور مالکان خودروهای هیبریدی مدیران خودرو، برخی از کارشناسان این شرکت اقدام به معرفی و شیوه نگهداری این محصولات کردند. شاید یکی از نیازهای اصلی مشتریان در زمان تحویل خودروهای برقی آشنایی با عملکرد و نگهداری این خودروها است. چرا که خودروهای هیبریدی یا برقی مجهز به باتری و شبکه برق با ولتاژ ۲۰۰ تا ۴۰۰ ولت هستند، بنابراین اگر مالک خودرو بدون در نظر داشتن مسائل ایمنی نسبت به قطعات این خودروها کنجکاوی کند، زمینه لازم برای حادثه را فراهم می کند.

کد خبر: ۲۷۶٬۰۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha