۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱
صادرات پراید به عراق و سوریه از سر گرفته می شود
مدیرعامل شرکت سایپا آذربایجان خبر داد؛

صادرات پراید به عراق و سوریه از سر گرفته می شود

زینالی، مدیرعامل شرکت سایپا آذربایجان گفت: شیوع کرونا در روند صادرات اجناس ما به عراق و سوریه مشکلاتی ایجاد کرد ولی توانستیم خط مونتاژ موتور پراید را هفته گذشته در تبریز با ظرفیت تولید ۵۰۰ دستگاه راه‌اندازی کنیم.

به گزارش بازار روح‌اله زینالی، مدیر عامل سایپا آذربایجان گفت: رهبر معظم انقلاب با درایت کامل سال ۹۹ را سال جهش تولید نامیدند به همین خاطر شرکت سایپای آذربایجان با عزمی راسخ توانست در تحویل قطعات خودرو به مشتریان در اوایل تابستان سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته جهش ۵۵ درصدی را به خود ببیند.

وی افزود: این در حالی است که تحریم های ظالمانه آمریکا و متحدان اروپایی اش در ماههای گذشته به همراه شروع کرونا محدودیت های را در سر راه تولید ایجاد کرده بود.

زینالی تصریح کرد: آخرین بخش از کارهای مربوط به تولید میل بادامک و ستون فرمان خودروی تیبا و کوئیک در مراحل پایانی و تولید با تیراژ بالا به زودی محقق شده و با توجه به خروج و اتمام تولید پراید، مراحل مهندسی تبدیل خطوط از پراید به تیبا در ماه‌های جاری عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل سایپا آذربایجان در ادامه یادآور شد: سال ۱۳۹۷ بیش از ۵۳ میلیارد تومان فروش داشتیم که سال گذشته این عدد به ۱۱۰ میلیارد تومان رسید و برای امسال نیز بودجه ۲۵۰ میلیارد تومانی هدف‌گذاری کرده‌ایم. هیچ‌گونه بدهی مالیاتی نداریم و از تامین اجتماعی نیز مفاصا حساب دریافت کرده‌ایم.

این مقام مسئول گفت: شیوع کرونا در روند صادرات اجناس ما به عراق و سوریه با برند سایپا آذربایجان مشکلاتی ایجاد کرد ولی توانستیم خط مونتاژ موتور پراید برای صادرات به عراق و سوریه را هفته گذشته در تبریز با ظرفیت تولید ۵۰۰ دستگاه موتور پراید راه‌اندازی کنیم.

زینالی در پایان با بیان این نکته که بیشترین تولیدات سایپا تیباست، بیان داشت: چنان‌که بلبرینگ‌سازی تبریز تولید بلبرینگ را ادامه دهد، دیگر مجبور به واردات از چین نمی‌شویم. بالای ۹۵ درصد قطعات خود را از داخل استان تامین می‌کنیم و قطعات مورد نیاز برای ساخت گیربکس نیسان را از قطعه‌سازان تبریز خریداری می‌کنیم. ابزار آلات خود را از کشورهای پرتغال، ترکیه، ایتالیا، آلمان و اوکراین نیز تامین می‌کنیم و صرفا چینی نیست.

کد خبر: ۲۷٬۵۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha