۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
مزایا و معایب تیگو  ۷ پرو ای پلاس چیست؟ | کراس اوور هیبریدی فونیکس با مصرف بنزین ۱.۸ لیتر
بازار در پیست اتومبیلرانی آیلند تست و بررسی کرد؛

مزایا و معایب تیگو ۷ پرو ای پلاس چیست؟ | کراس اوور هیبریدی فونیکس با مصرف بنزین ۱.۸ لیتر

تیگو ۷ پرو ای پلاس که مجهز به فناوری هیبریدی است، اگر سیستم های ایمنی آن را غیرفعال کرد، به پایداری آن به دلیل تعبیه باتری نباید اطمینان کرد، این کراس اوور مجهز به فناوری کمکی راننده است.

امید محمدی؛ بازار: عصر روز گذشت خبرنگار «بازار» با حضور در پیست اتومبیلرانی آیلند محصول جدید مدیران خودرو برای بازار یعنی فونیکس تیگو ۷ پرو ای پلاس را تست و بررسی کرد، این خودرو با هدف کاهش میزان مصرف سوخت و آلایندگی بزودی راهی بازار خواهد شد. چرا که تیگو ۷ پرو ای پلاس به پیشرانه هیبریدی مجهز بوده که می تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش آلودگی هوا مشروط بر افزایش عرضه داشته باشد. برنامه برقی سازی وزارت صمت خودروسازان به سمت توسعه و عرضه بیشتر خودروهای هیبریدی و الکتریکی سوق داده، از این رو باید منتظر معرفی بیشتر این نوع محصولات باشیم، در ادامه به بررسی فنی خودرو مذکور خواهیم پرداخت:

مزایا و معایب تیگو  ۷ پرو ای پلاس چیست؟ | کراس اوور هیبریدی فونیکس با مصرف بنزین ۱.۸ لیتر

نگاهی به طراحی تیگو ۷ پرو ای پلاس

تیگو ۷ پرو ای پلاس از نظر طراحی تفاوت چندانی نسبت به تیگو ۷ پرو مکس ندارد، این خودرو را می توان نسل دوم تیگو ۷ در بازار کشور معرفی کرد. احجام، استایل و تناسبات خودرو تیگو ۷ پرو ای پلاس نسبت به نسخه پرو مکس تغییری نداشته است، در نمای جلو این خودرو شاهد چراغ کشیده، جلو پنجره شش ضلعی با فرم کهکشانی و احجام ساده روی کاپوت هستیم، در نمای جانبی نیز خطوط تیز بدنه که خط شخصیت این خودرو را شکل داده در کنار این المان طراحی استفاده از الگو های ساخت خودروهای کره ای در با نگاه به پنجره های این خودرو قابل درک است.

در نمای عقب خودرو مهم ترین ویژگی که نظرها را به خود جلب می کند، طراحی چراغ یکپارچه است. گرافیک این چراغ با لامپ های نئونی و ال ای دی مزین شده که ظاهر این خودرو را به روز تر می کند. البته طراحی دو اگزوز در سپر عقب فقط جنبه تزئینی داشته و عملکرد خاصی برای خروج دود ندارد. تریم های آبی رنگ در بدنه این خودرو مانند لاستیک و سپرها بیانگر محصول هیبریدی است.

مزایا و معایب تیگو  ۷ پرو ای پلاس چیست؟ | کراس اوور هیبریدی فونیکس با مصرف بنزین ۱.۸ لیتر

در نمای داخل کابین این خودرو کلاستر یکپارچه، کنسول شناور مرکزی و فرمان دی-کات جلب توجه می کند، باتوجه به اینکه تیگو ۷ پرو ای پلاس خودرو هیبریدی مهجز به فناوری های کمکی راننده است، ارتفاع بلند و ابعاد بزرگ این خودرو که نقاط کور ایجاد می کند که به لطف فناوری تعبیه شده در این خودرو ضعف های مذکور تقریبا پوشش داده می شود. در کنار دسته دنده کلیدهای برای انتخاب حالت های رانندگی، کنترل خودرو در سرپایینی و حالت های هیبریدی و الکتریکی تعبیه شده است، راننده می تواند با انتخاب گزینه هیبریدی یا الکتریکی وضعیت حرکت با خودرو را به صورت دستی نیز انتخاب کند. متریال انتخابی برای کابین این خودرو نسبت به نسل قبلی تیگو ۷ بهبود یافته که در جلب نظر مشتریان برای افزایش فروش تاثیر می گذارد.

مزایا و معایب تیگو  ۷ پرو ای پلاس چیست؟ | کراس اوور هیبریدی فونیکس با مصرف بنزین ۱.۸ لیتر

در صورتی که تیگو ۷ پرو ای پلاس با حالت هیبریدی حرکت کند، مصرف سوخت این خودرو ۱.۸ لیتر خواهد بود

قوای فنی تیگو ۷ هیبریدی

تیگو ۷ پرو ای پلاس به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژر با فناوری هیبریدی مجهز است، در این خودرو از یک گیربکس دی اچ تی استفاده شده که قدرت تولیدی در پیشرانه را به دیفرانسیل جلو منتقل می کند. این خودرو می تواند ۳۲۶ اسب بخار و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند، در این خودرو از یک باتری ۱۹.۲۷ کیلوواتی لیتیومی استفاده شده که ۳۵۰ ولت قدرت دارد. سیستم تعلیق این خودرو در قسمت جلو مک فرسون و در عقب خودرو مولتی لینک است که با رینگ و لاستیک ۱۸ اینچی سواری تقریبا نرمی را در اختیار راننده قرار می دهد.

در صورتی که تیگو ۷ پرو ای پلاس با حالت هیبریدی حرکت کند، مصرف سوخت این خودرو ۱.۸ لیتر خواهد بود، اگر راننده برای خودرو فقط موتور بنزینی را فعال کند، مصرف سوخت آن ۸.۲ لیتر خواهد بود.

مزایا و معایب تیگو  ۷ پرو ای پلاس چیست؟ | کراس اوور هیبریدی فونیکس با مصرف بنزین ۱.۸ لیتر

ایمنی و فناوری تیگو ۷ پرو ای پلاس

باتوجه به اینکه تیگو ۷ پرو ای پلاس از نظر طراحی می تواند نقاط کور فراوانی داشته باشد، چری برای بهبود این مشکل از سیستم های کمکی راننده مانند هشدار نقطه کور، حفظ مسیر بین خطوط، هشدار برخورد از جلو، پایداری کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، فرمان برقی، ترمزدستی برقی و اتوهلد، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله با دریچه جداگانه برای ردیف عقب، پایش فشار باد تایرها، صندلی های برقی ردیف اول و آینه های تاشونده مجهز است.

مزایا و معایب تیگو  ۷ پرو ای پلاس چیست؟ | کراس اوور هیبریدی فونیکس با مصرف بنزین ۱.۸ لیتر

در زمان حرکت تیگو ۷ پرو ای پلاس با حالت برقی، صدای نویز تولیدی ناشی از عملکرد موتور برقی می تواند در دقت راننده تاثیر منفی داشته باشد، البته این موضوع در برخی از برندهای خودروساز چینی که محصول برقی یا هیبریدی تولید می کنند، مشهود است

پشت فرمان تیگو ۷ پرو ای پلاس

در زمان ورود به کابین این خودرو و استارت، صدای چندانی از عملکرد خودرو به داخل کابین راه نمی یابد. زمان روشن بودن خودرو میزان درصد شارژ باتری و مقدار بنزین باک برای پیمایش را نشان می دهد. خبرنگار این رسانه تیگو ۷ پرو ای پلاسی را تست کرد که تمام سیستم های ایمنی آن غیرفعال شده بود؛ چرا که خودرو پیش از تست در آزمایشگاه های استاندارد مورد ارزیابی قرار گرفته بود. در زمان حرکت با خودرو مذکور روی حالت بنزینی صدای پیشرانه در صورت خاموش بودن سیستم صوتی می تواند جلب نظر کند، تعویض دنده در این خودرو به نسبت نسل قبلی بهبود یافته است، اما توقع سواری نرم از این خودرو را نباید داشت. چرا که تعبیه باتری در این محصول تا حدودی سواری و پایداری خودرو را تحت تاثیر قرار داده است.

در زمان حرکت تیگو ۷ پرو ای پلاس با حالت برقی، صدای نویز تولیدی ناشی از عملکرد موتور برقی می تواند در دقت راننده تاثیر منفی داشته باشد، البته این موضوع در برخی از برندهای خودروساز چینی که محصول برقی یا هیبریدی تولید می کنند، مشهود است. باتوجه به اینکه از فرمان برقی در این خودرو استفاده شده است، در صورت غیرفعال بودن سیستم های ایمنی و پایداری خودرو مستعد واژگونی خواهد بود. در کنار تمام این مسائل تیگو ۷ پرو ای پلاس شتاب اولیه مناسبی برای حرکت دارد، خبرنگار این رسانه در پیست آیلند علاوه بر بررسی فنی مذکور، شتاب صفر تا صد از این خودرو در دوحالت برقی و هیبریدی گرفت، در حالت برقی کمتر از ۹ ثانیه خودرو از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر رسید، البته این موضوع با ۳۰ درصد شارژ باتری انجام شد، اما در حالت بنزینی بیشتر از ۱۰ ثانیه زمان برای صفر تا صد نیاز است.

مزایا و معایب تیگو  ۷ پرو ای پلاس چیست؟ | کراس اوور هیبریدی فونیکس با مصرف بنزین ۱.۸ لیتر

در نظر داشته باشید که ترمز خودروهای هیبریدی و الکتریکی مجهز به سیستم بازیافت انرژی جهت تولید شارژ است، بنابراین اعتماد قابل قبولی می توان عملکرد سیستم ترمز این خودرو داشت. یکی از موارد اثر گذار در افزایش راحتی سفر برای راننده وجود دستیار صوتی است که می تواند سیستم های رفاهی در خودرو را فعال یا غیر فعال کند. آنچه که از مزایا و معایب این خودرو در این گزارش آمده حاصل تست رانندگی این خودرو جهت بررسی قوای فنی، ایمنی و امکانات رفاهی خودرو مذکور توسط خبرنگار «بازار» است.

کد خبر: ۲۷۴٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha