۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
فیات آبارث ۶۰۰ ای قوی ترین کراس اوور برقی ایتالیا| فیات اولین خودرو برقی که زیر آچار تیونرها رفت
بازار خبر می دهد:

فیات آبارث ۶۰۰ ای قوی ترین کراس اوور برقی ایتالیا| فیات اولین خودرو برقی که زیر آچار تیونرها رفت

آبارث تیونر گروه خودروسازی فیات به تازگی محصول جدید این خودروساز ایتالیایی یعنی ۶۰۰ ای را به ۲۴۰ اسب بخار ارتقا داده است، این کراس اوور قوی ترین خودرو برقی ایتالیا در بازارهای جهانی خواهد شد.

بازار؛ گروه خودرو: آبارث تیونر گروه خودروسازی فیات به تازگی محصول جدید این خودروساز ایتالیایی یعنی ۶۰۰ ای را به ۲۴۰ اسب بخار تقویت کرده است. شرکت آبارث جزئیات فنی از ارتقا قوای ۶۰۰ ای به عنوان یک خودرو تمام برقی منتشر نکرده است، اما مدیران ارشد این شرکت تایید کردند که ۶۰۰ ای با ۸۵ اسب بخار قدرت بیشتر نسبت به ۵۰۰ ای بزودی راهی بازار خواهد شد. بنابراین می توان فیات آبارث ۶۰۰ ای را قدرتمندترین کراس اوور ایتالیایی در این کلاس معرفی کرد.

البته آبارث تیون فیات ۶۰۰ ای را فقط به قوای محرکه منوط نکرده است، بلکه این خودرو با پوشش رنگ بنفش هایپر سونیک راهی بازار خواهد شد، این پوشش ضریب آیرودینامیک خودرو را افزایش خواهد داد. شرکت آبارث به افتخار ۷۵ سال فعالیت تیون برای برند فیات محصول ۶۰۰ ای را دستخوش تغییر قرار داده است، براساس اعلام شرکت فیات و آبارث از ۶۰۰ ای تیون شده فقط ۱۹۴۹ دستگاه راهی بازار خواهد شد.

شنیده ها حاکی از آن است که آبارث برای فیات ۶۰۰ ای از رینگ های ۲۰ اینچی، سیتسم ترمز ارتقا یافته، دیفرانسیل مکانیکی با لغزش محدود، قطعات آیرودینامیک روی گلگیرها، لوگو سبز نئونی و گلگیرهای حجیم استفاده خواهد کرد.

شرکت آبارث در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی نیز برخی از محصولات فیات را دستخوش تغییر و اصلاح بدنه قرار داده بود، پیشتر این شرکت چند دستگاه از فیات ۶۰۰ را با موتورهای تیون شده به بازار اروپا عرضه کرده بود. اما این نخستین بار است که شرکت تیونیری اقدام به ارتقا و اصلاح یک محصول تمام برقی جهت افزایش رقابت و جلب رضایت مشتریان می کند.

هرچند که هدف آبارث رقابت فیات ۶۰۰ ای در بازارهای جهانی با محصولات چینی و غیر چینی است، اما باید اشاره داشت که فیات برنامه ای برای عرضه آبارث ۶۰۰ ای در بازار آمریکا ندارد. این درحالی است که فیات ۵۰۰ ای برای نخستین بار در بازارهای آمریکا عرضه سپس در سایر بازارهای جهانی به فروش رسید.

باتوجه به تب و تاب واردات خودروهای برقی به کشور و حضور نماینده فیات در ایران، باید انتظار عرضه خودروهای برقی این برند اروپایی به کشور را نیز داشت.

کد خبر: ۲۷۲٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha