۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
نمایشگاه خودرو تهران محل کسب مجری برگزاری| زیرساخت های شهر آفتاب فراهم نیست
بازار گزارش می دهد:

نمایشگاه خودرو تهران محل کسب مجری برگزاری| زیرساخت های شهر آفتاب فراهم نیست

امیری مقدم کارشناس صنعت خودرو به بازار گفت: مجری نمایشگاه خودرو تهران با اجاره ارزان غرفه ها کسب سود می کند و معمولا به اندازه شرکت مجری این نمایشگاه عده ای در بدنه وزارت صمت نیز منتفع می شوند.

بازار؛ گروه خودرو: برپایی نمایشگاه های خودرو در کشورهای پیشرفته با هدف معرفی محصول انجام می شود، اگر شرکتی در طول یکسال فعالیت خود «محصول» جدید نداشته باشد، در این گردهمایی ها شرکت نخواهد کرد. متاسفانه فلسفه «برپایی» نمایشگاه خودرو در کشور با اهداف آن «معکوس» معنی می شود، در همین رابطه پنجمین «نمایشگاه خودرو تهران» توسط یک شرکت «تبلیغاتی» برگزار می شود و نشان از ولع این شرکت ها برای کسب درآمد از محل برگزاری نمایشگاه های خودرو دارد. شنیده ها حاکی از آن است که اگر شرکت خودرویی محصول جدید جهت معرفی نداشته باشد با «تحمیل» هزینه های گزاف آن ها را «مجبور» به شرکت در این نمایشگاه می کنند.

امیری مقدم: ثبت سند هزینه در نمایشگاه خودرو تهران دو بخش دارد، بخش نخست مربوط به غرفه سازی و بخش دیگر نیز منوط به اجاره غرفه ها است

نمایشگاه خودرو محل کسب مجری برگزاری

حمیدرضا امیری مقدم کارشناس صنعت خودرو در خصوص کسب درآمد شرکت تبلیغاتی از محل برگزاری نمایشگاه خودرو تهران به «بازار» گفت: ثبت سند هزینه در نمایشگاه خودرو تهران دو بخش دارد، بخش نخست مربوط به غرفه سازی و بخش دیگر نیز منوط به اجاره غرفه ها است. معمولا هزینه غرفه سازی به حساب شخصی به جای حساب شرکت ها واریز می شود.

این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه مجری نمایشگاه خودرو تهران با اجاره ارزان غرفه ها کسب سود می کند، اظهار داشت: شرکت ها خودروساز برای غرفه سازی هر نوع برنامه ریزی داشته باشند، نهایتا متحمل هزینه های گزاف حضور در نمایشگاه به علت «کسب سود» مجری برگزاری از این محل می شوند.

وی افزود: شرکت های حاضر در این نمایشگاه براساس صرف هزینه ای که انجام می دهند، ارزش افزوده قابل توجهی را کسب نمی کنند. معمولا به اندازه شرکت مجری این نمایشگاه عده ای در بدنه وزارت صمت نیز منتفع می شوند.

نمایشگاه خودرو تهران محل کسب مجری برگزاری| زیرساخت های شهر آفتاب فراهم نیست

سال هاست بدنه وزارت صمت به خودروسازان جهت حضور در نمایشگاه های مختلف فشار وارد می کند

تحمیل حضور علیرغم زیان

سال هاست بدنه وزارت صمت به خودروسازان جهت حضور در نمایشگاه های مختلف فشار وارد می کند، گاهی بدنه کارشناسی وزارت صمت با دیکته حضور به شرکت های خودروساز با مجریان برگزاری گاها شریک هستند. مزید اطلاع وزارت صمت باید این مورد را اشاره داشت که در دنیا غالبا در اختیار صنوف تخصصی مانند انجمن های صنفی است.

متاسفانه نمایشگاه های خودرویی محمل هزینه های خواسته شده از سوی برخی افراد است، فساد مافیای صنعت خودرو متاسفانه به نمایشگاه ها نیز راه یافته و عده ای از این موضوع منتفع هستند.

شاید زمان آن رسیده که وزارت صمت به این سوال پاسخ دهد که خودروسازان بزرگ کشور علیرغم زیان سه برابر سرمایه ثبتی چرا باید در نمایشگاه خودرویی تهران حضور یابند؟ وزارت صمت باید در خصوص این موضوع نیز روشنگری کند که چرا مجوز برگزاری نمایشگاه به علیرغم اطلاعات سازمان توسعه تجارت به یک شرکت تبلیغاتی داده شده است.

زیرساخت ها فراهم است؟

فضای برگزاری نمایشگاه خودرو تهران در شهر آفتاب کوچک است، شهر آفتاب در نمایشگاه موتورسیکلت ثابت کرد که زیرساخت و بستر مناسب برای میزبانی از شرکت های خودرویی و «هشت رونمایی» را ندارد. دسترسی به ناوگان حمل و نقل عمومی برای حضور در این نمایشگاه برای علاقمندان سخت است، از سوی پارکینگ مناسب برای حضور در این نمایشگاه فراهم نشده است.

در کمتر از دو روز مانده به آغاز این نمایشگاه، مجریان برگزاری به دنبال تعبیه و نصب ایستگاه های شارژ هستند، در پایان برپایی این نمایشگاه باید مجری برگزاری اعلام کند که شرکت های خودروساز با صرف هزینه های فراوان چه ارزش افزوده ای را کسب یا کدام نظر مشتریان را برای ارائه بهبود خدمات دریافت کردند.

کد خبر: ۲۷۰٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha