۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
افزایش نگرانی ها در خصوص تشدید بحران کم آبی در کرمان  
استاندار کرمان خبر داد؛

افزایش نگرانی ها در خصوص تشدید بحران کم آبی در کرمان  

کرمان- استاندار کرمان با اشاره به کاهش بارندگی ها در سال جاری گفت: نگرانی هایی در خصوص تامین آب استان کرمان حتی در مناطقی که تنش آبی نداشتیم، وجود دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدمهدی فداکار پیش از ظهر چهارشنبه در قرارگاه آبرسانی به روستاهای مناطق محروم با تاکید بر لزوم مدیریت منابع آبی و وابستگی استان به آب‌ های سطحی و سفره های زیرزمینی گفت: وضعیت بارندگی های امسال به گونه ای است که نگرانی هایی برای تامین آب مناطقی که سالیان قبل تنش آبی نداشته اند نیز احساس می‌ شود.

وی ادامه داد: به این منظور دستگاه‌ های مرجع آب، برق و سازمان مدیریت برنامه‌ ریزی در قرارگاه استانی آب حضور دارند و از همین الان باید جلسات به صورت دو هفته یکبار برگزار شود تا چالش های پیش رو در تابستان را به حداقل برسانیم.

استاندار کرمان ضمن تاکید بر لزوم کنترل مصرف آب اظهار داشت: با توجه به کمبود بارندگی ها، در بخش کشاورزی با اصلاح الگوی کشت می توان صرف جویی هایی را انجام داد.

وی با بیان اینکه بخش صنعت را نمی توان تعطیل کرد، افزود: اما با استفاده از آب های غیر متعارف می توان مدیریت مصرف این بخش را برنامه‌ ریزی کنیم.

فداکار در ادامه از استفاده فرصت چهار ماهه برای اصلاح لوله های فرسوده به منظور کاهش هدر رفت آب در مناطق روستایی تاکید کرد.

در ادامه این جلسه مدیرکل آب و فاضلاب استان کرمان با اعلام این خبر که یک میلیون و ۱۷۰ هزار مشترک روستایی و شهری در استان کرمان وجود دارد، افزود: طی قرارداد منعقد شده با قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع)؛ ۷۰ درصد روستاهایی که در تنش آبی قرار دارند، تحت حمایت قرار گرفته اند.

علیرضا عبدیان با تاکید بر لزوم ایجاد قرارگاه استانی آب برای گذر از این شرایط اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌ها نیاز به دستورات و اقدامات ویژه است.

کد خبر: ۲۶۹٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha