۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
تولیدات خودروسازان باید منطبق بر استانداردهای ملی کشور باشد
رئیس سازمان ملی استاندارد:

تولیدات خودروسازان باید منطبق بر استانداردهای ملی کشور باشد

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: آنچه درباره استانداردهای اجباری در صنعت خودرو به عنوان قانون وضع شده، اجرا می‌شود و تولیدکنندگان نیز باید خود را با قوانین استاندارد انطباق دهند.

به گزارش بازار، مهدی اسلام‌پناه، اظهار داشت: آنچه درباره استانداردهای اجباری در صنعت خودرو به عنوان قانون وضع شده، اجرا می‌شود و تولیدکنندگان نیز باید خود را با قوانین استاندارد انطباق دهند تا ضمن رعایت حق مصرف‌کننده، ظلمی از جانب تولیدکننده به مصرف‌کننده وارد نشود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: وظیفه ما اطمینان بخشی ایمنی و عملکرد در تولید است و تولیدکنندگان در حوزه صنعت خودرو باید بن سازه‌های تولیدات خود را منطبق بر استانداردهای ملی کشور قرار دهند و بر اساس مجوزات لازم اقدام به پیش‌فروش خودروهای خود کنند.

اسلام‌پناه در پاسخ به سوالی درباره خودروهای پیش‌فروش شده پس از مهلت اخذ استانداردهای اجباری، توضیح داد: سازمان ملی استاندارد ایران، مسئولیتی در قبال پیش‌فروش تولید ندارد؛ لذا آنچه قانون برای ما وضع کرده است ما به آن عمل خواهیم کرد و از آنجایی که مصرف‌کننده باید رضایت کافی و وافی از کالا داشته باشد تولیدکنندگان نیز ملزم به رعایت قانون هستند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: یکی از مواردی که به تولید ارزش می‌دهد رضایت مصرف‌کننده از کیفیت کالاست بنابراین تولیدکنندگان خودرو نیز با آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی درست (به جای منتقل کردن نقص و ایرادها به دیگران) موظف و مکلف به رعایت مقررات فنی و قوانین مصوب کشور هستند تا اعتماد عمومی را در این حوزه مضاعف کنند و مردم بتوانند آنچه را برای خرید روی آن برنامه‌ریزی کرده‌اند به دست آورند و سازمان ملّی استاندارد ایران نیز به عنوان وکیل مردم در جهت حق‌الناس مردم مطابق قانون عمل می‌کند.

کد خبر: ۲۶۷٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha