۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲
کشتی سازی یک صنعت اقتصادی| پذیرش ۲۸ کشتی‌ شرکت ملی نفت با طول ۳۴۰ متر برای اولین بار در کشور
مدیر عامل ایزوایکو مطرح کرد

کشتی سازی یک صنعت اقتصادی| پذیرش ۲۸ کشتی‌ شرکت ملی نفت با طول ۳۴۰ متر برای اولین بار در کشور

ضربی، مدیر عامل ایزوایکو با بیان اینکه با اشاره به پذیرش کشتی‌ها با طول ۳۴۰ متر برای اولین بار در کشور گفت: با تعمیر یک سوپرتانکر در کشور از خروج ۴ تا ۶ میلیون دلار ارز جلوگیری می شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: سلمان ضربی مدیر عامل ایزوایکو با بیان اینکه هم اکنون ۲۶۳۰ نفر در این مجتمع مشغول به کار هستند گفت: با توجه به زیرساخت‌های موجود در صورت سفارش‌های بیشتر این قابلیت وجود دارد که تا ۱۰ هزار نفر در این مجتمع مشغول به کار شوند.

۴۰ فروند کشتی بزرگ و کوچک در مجتمع ایزوایکو در حال بازسازی یا تبدیل از نوع شناور تجاری به شناورهای دیگر است بنابراین با طراحی و ساخت ۲ حوضچه خشک، یکی از بزرگترین تجهیزات و زیرساخت‌های تعمیراتی در سواحل خلیج فارس مستقر شده است

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ فروند کشتی بزرگ و کوچک در مجتمع ایزوایکو در حال بازسازی یا تبدیل از نوع شناور تجاری به شناورهای دیگر است بنابراین با طراحی و ساخت ۲ حوضچه خشک، یکی از بزرگترین تجهیزات و زیرساخت‌های تعمیراتی در سواحل خلیج فارس مستقر شده است.

امسال در یارد تعمیراتی این مجتمع ۱۰۰ فروند شناور پذیرش خواهد شد و ۲۸ کشتی شرکت ملی نفت در ایزوایکو پذیرش و بازسازی شده است و برخی از این کشتی‌ها که پذیرش شده ۳۴۰ متر طول دارند

ضربی در ادامه با یادآوری اینکه در زمانی که استکبار جهانی شرایطی را برای پذیرش کشتی‌های ایرانی در خارج از کشور ایجاد کرد، حوضچه‌های خشک با ارائه خدماتی به شرکت ملی نفت، نقش خوبی را در حفظ و پایداری صادرات نفت و آماده سازی ناوگان نفتی برای حمل و نقل این کالای راهبردی ایفا کرد اظهار داشت: امسال در یارد تعمیراتی این مجتمع ۱۰۰ فروند شناور پذیرش خواهد شد و ۲۸ کشتی این شرکت در ایزوایکو پذیرش و بازسازی شده است و برخی از این کشتی‌ها که پذیرش شده ۳۴۰ متر طول دارند.

وی تاکید کرد: جلوگیری از خروج ارز، تحویل به موقع، گسترش فناوری در سواحل جنوبی و ایجاد اشتغال از جمله مزایای پذیرش و تعمیر کشتی‌های داخلی است و پیمانکارانی فعال در این بخش با روش‌های نوآورانه یا انتقال فناوری از سایر بخش‌های کشور، در بندرعباس مشغول تعمیر این کشتی‌ها هستند که اشتغالزایی خوبی ایجاد شده است.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) گفت: با تعمیر یک سوپرتانکر در کشور از خروج ۴ تا ۶ میلیون دلار ارز جلوگیری می‌شود، ضمن اینکه این تعمیرات با قیمت مناسبی در کشور انجام می‌شود تا نفتکش‌ها توان عملیاتی خود را حفظ کنند.

ضربی با بیان این‌که امیدواریم با توجه سازمان بنادر و دریانوردی به ایزوایکو، ظرفیت کامل مورد بهره‌برداری قرار گیرد ادامه داد: از نظر زیرساختی، مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران کاملا آمادگی ارائه خدمات به مشتریان را دارد و با توجه به روش‌های ایجاد شده از سال‌های اخیر، این تعمیرات از لحاظ اقتصادی سودمند بوده و می‌تواند بارقه امیدی برای صنعت اقتصادی باشد.

در همه جهان کشتی سازی یک صنعت اقتصادی است در ایران هم می‌تواند به عنوان یک مولفه اقتصادی و مورد توجه دولت و بخش خصوصی باشد

وی خاطر نشان کرد: همانطور که در همه جهان کشتی سازی یک صنعت اقتصادی است در ایران هم می‌تواند به عنوان یک مولفه اقتصادی و مورد توجه دولت و بخش خصوصی باشد.

کد خبر: ۲۶۷٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha