۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
۸۰ درصد اتوبوس مورد نیاز کشور در سمنان تولید می‌شود
رئیس صمت سمنان در گفت‌وگو با بازار:

۸۰ درصد اتوبوس مورد نیاز کشور در سمنان تولید می‌شود

سمنان- احمدی، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت سمنان با اشاره به ظرفیت های صنعتی استان گفت: این استان ۸۰ درصد اتوبوس مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

یادگار احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به ظرفیت های تولیدی استان سمنان در بخش های مختلف معدنی و صنعتی، تاکید کرد: سمنان یکی از قطب های مهم تولید اتوبوس، مینی بوس و همچنین قطعات و لوازم یدکی خودرو است.

وی افزود: در بخش صنعت استان سمنان توانمندی های خوبی دارد به صورتی که این استان قطب تولید لوازم یدگی و قطعات خودرو و همچنین اتوبوس و مینی بوس است به نحوی که ۸۰ درصد اتوبوس کشورمان در استان سمنان تولید می شود که نشان از توانمندی خوب استان دارد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه بیش از دو هزار واحد صنعتی در استان فعالیت دارد، تاکید کرد: ۳۲۴ طرح جدید در بخش های صنعت و معدن استان در حال اجرا است که تکمیل آن‌ها می تواند بیش از ۱۲ هزار شغل را در استان ایجاد کند.

احمدی همچنین با بیان اینکه ۴۲ نوع ماده معدنی مهم در استان سمنان وجود دارد که از ۳۷ مورد آنها در طول سال توسط معادن بهره برداری صورت می گیرد، گفت: سمنان در تولید بسیاری از محصولات معدنی مانند گچ مقام اول کشور را دارد.

وی افزود: معادن استان سمنان در طول سال نزدیک به ۲۰ میلیون تن مواد معدنی را استخراج می کنند که عواید فراوانی برای اقتصادی استان دارد.

رئیس سازمان صمت استان سمنان همچنین با بیان اینکه ۷۱۵ معدن دارای پروانه بهره برداری در استان سمنان وجود دارد، ابراز کرد: تا ابتدای آذرماه ۶۷ فقره گواهی کشف و ۹۶ فقره پروانه اکتشاف نیز برای معادن استان سمنان صادر شده که می تواند توان تولید معدنی و فرآوری معدنی را در استان سمنان افزایش دهد.

احمدی بیان اینکه بخش مهمی از صادرات استان سمنان از تولیدات معدنی است، ابراز کرد: در دولت سیزدهم تعداد واحد های فرآوری معدنی استان سه الی چهار برابر شده است.

وی در خاتمه و با اشاره به صادرات استان در سال جاری گفت: در هشت ماهه سالجاری ۲۲۸ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۹۴ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده که در مقایسه با هشت ماهه اول سال گذشته شاهد رشد ۱۱ درصدی به لحاظ وزن و ۱۶ درصدی به لحاظ ارزش بوده ایم.

کد خبر: ۲۶۳٬۴۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha