تعطیلی شنبه‌ها به جای پنج‌شنبه‌ها به انطباق مراودات تجاری با دنیا کمک می‌کند
عضو اتاق بازرگانی ایران:

تعطیلی شنبه‌ها به جای پنج‌شنبه‌ها به انطباق مراودات تجاری با دنیا کمک می‌کند

عضو اتاق ایران با توجه به در دستور کار قرار گرفتن تعطیلی ۲ روز آخر هفته در دستور کار مجلس، اظهار داشت: تعطیلی شنبه و جمعه، به جای پنج‌شنبه و جمعه به افزایش مراودات تجاری با دنیا کمک می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، لایحه تعطیلی ۲ روز آخر هفته و کاهش ساعات کاری از ۴۴ به ۴۰ ساعت قرار است هفته جاری در صحن علنی مجلس به رای نمایندگان گذاشته شود، لایحه‌ای که به دنبال افزایش بهره‌وری نیروی کار و همچنین رونق گردشگری است.

در حالی قرار است این لایحه در هفته جاری در صحن علنی مطرح شود که درباره اینکه دو روز تعطیلی، پنج‌شنبه و جمعه باشد یا جمعه و شنبه، بحث وجود دارد. در این بین فعالان اقتصادی تاکید دارند که این تعطیلی باید از روز پنج‌شنبه به شنبه منتقل شود تا با افزایش انطباق تعطیلی‌ها با سایر کشورها، مراودات تجاری کمتر دچار اختلال شود.

عباس آرگون، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران درباره بررسی لایحه تعطیلی ۲ روز آخر هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه مراودات تجاری کشورمان با کشورهای خارجی بهتر پیش برود، ضروری است که به جای پنج‌شنبه و جمعه، روزهای جمعه و شنبه تعطیل اعلام شود تا با توجه به تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه در سایر کشورها، تعاملات تجاری با هماهنگی بیشتری در روزهای دیگر هفته صورت بگیرد.

وی افزود: درصورت تعطیلی پنج‌شنبه و جمعه با توجه به تعطیلی شنبه و یکشنبه در سایر کشورها، عملا ۴ روز ارتباط تجاری‌مان با دنیا قطع است. این در حالی است که کشورهای منطقه هم در حال انطباق تعطیلی‌شان با کشورهای دیگر هستند و تعطیلاتشان را از روزهای پنج‌شنبه و جمعه به شنبه و یکشنبه منتقل می‌کنند.

عضو هیات نمایندگان اظهار کرد: با توجه به اهمیت این مسئله برای ارتباط تنگاتنگ با سازمان‌های بین‌المللی می‌بایست تعطیلی‌ها با تعطیلی سایر کشورها حداکثر انطباق را داشته باشد.

آرگون، یادآور شد: قرار نیست که کشورمان همیشه در شرایط تحریم باشد و با مرتفع شدن تحریم‌ها، باید شرایط به سمتی پیش برود که تعاملات‌مان با دنیا بیشتر شود و تعطیلی شنبه‌ها در کنار جمعه، در افزایش ارتباطات با توجه به انطباق بیشتر تعطیلات با دنیا تاثیرگذار است.

آرگون در ادامه با بیان اینکه کاهش ساعت کاری، اتفاق خوبی است و به افزایش بهره‌وری تولید و خدمات می‌انجامد، تصریح کرد: یکی از شاخص‌های رشد اقتصادی در برنامه هفتم توسعه افزایش بهره‌وری نیروی کار است و در این راستا کاهش ساعات کاری می‌تواند به افزایش رشد اقتصادی کمک کند.

کد خبر: ۲۶۲٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha