۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
تشدید نظارت بر عرضه کنندگان کالای دخانی | فروش نخی سیگار کاملا ممنوع
معاون صمت استان سمنان در گفت‌وگو با بازار:

تشدید نظارت بر عرضه کنندگان کالای دخانی | فروش نخی سیگار کاملا ممنوع

سمنان- طحان، معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان سمنان درباره تشدید نظارت بر عرضه کنندگان کالاهای دخانی در استان گفت: تبلیغ سیگار و فروش به صورت نخی کاملاً ممنوع بوده و با متخلفان برخورد می شود.

حمید رضا طحان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، درباره نظارت بر فروشندگان مواد دخانی، تاکید کرد: واحدهای صنفی که کالاهای دخانی عرضه می کنند به خصوص سوپرمارکت ها باید از ضوابط فروش پیروی کنند برای مثال سیگار و کالای دخانی نباید به روئیت مشتری برسد.

وی با بیان اینکه فروش دانه ای سیگار نیز ممنوعیت دارد، افزود: فروشگاه ها باید بدانند که عرضه سیگار به افراد زیر ۱۸ سال ممنوعیت داشته و با متخلفان برخورد می شود.

معاون سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه تمام واحد های صنفی که کالای دخانی را به فروش می رسانند باید مجوز داشته باشند، بیان کرد: خرده فروش و عمده فروش ها مجوزهای خودشان را از اتاق اصناف و اتحادیه ها می گیرند اما مجوز پخش مواد دخانی توسط سازمان صمت صادر می شود.

طحان با بیان اینکه تمام کالاهای دخانی از ابتدای تولید تا مصرف کننده نهایی در سامانه جامع تجارت ثبت می شود، ابراز کرد: بازدید های مستمر از واحدهای صنفی فعال در زمینه دخانیات در سراسر استان صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه عدم تبلیغ سیگار، عدم فروش سیگار به افراد زیر ۱۸ سال و ... در زمره تخلفاتی است که به واحد های صنفی اطلاع رسانی هم شده است، گفت: افراد در صورت تخطی، مورد برخورد قرار خواهند گرفت.

معاون نظارت و بازرسی صمت استان سمنان با بیان اینکه علاوه بر جرایم تعزیراتی، عدم رعایت مقررات عرضه کالاهای دخانی حتی می تواند به پلمب واحد متخلف نیز منجر شود، تاکید کرد: بازرسان ما در سراسر استان از واحد های صنفی به صورت مستمر بازدید می کنند.

طحان با بیان اینکه مقررات عرضه کالاهای دخانی از سوی کمیسیون های نظارتی و دستگاه های مربوطه ابلاغ شده و واحد های صنفی ملزم به رعایت آن هستند، گفت: رعایت فاصله قانونی مراکز فروش مواد دخانی از مدارس و ورزشگاه ها دیگر نکته ای است که باید واحد های صنفی آن را رعایت کنند.

کد خبر: ۲۵۸٬۰۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha