۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
کاهش رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴| اقتصاد هند از چین پیشی خواهد گرفت
گزارش بانک های بزرگ جهان نشان داد؛

کاهش رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴| اقتصاد هند از چین پیشی خواهد گرفت

بانک های بزرگ جهان در تازه ترین گزارش های تحلیلی خود، سال آینده میلادی را همراه با کاهش رشد اقتصادی برای جهان پیش بینی کردند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ بانک های بزرگ جهان در تازه ترین گزارش های تحلیلی خود، سال آینده میلادی را همراه با کاهش رشد اقتصادی برای جهان پیش بینی کردند.

دلیل اصلی این بانک ها برای تخمین کاهش رشد اقتصادی به ویژه دو اقتصاد برتر جهان یعنی آمریکا و چین، مواردی چون افزایش تورم و قیمت انرژی عنوان کرده اند که می تواند صنعت این کشورها را با مشکلات جدی روبرو سازد.

در حالی که متوسط رشد اقتصادی سال جاری حدود ۲.۹ درصد تخمین زده شده، اما بر اساس نظرسنجی اخیر رویترز، این رقم برای سال ۲۰۲۴ به ۲.۶ درصد کاهش خواهد یافت.

با اینحال، بانک های بزرگی چون مورگان استنلی، گلدمن ساکس، یو بی اس، و بارکلیز تاکید کرده اند که به احتمال زیاد، سال آینده میلادی با خطر رکود اقتصادی فراگیر روبرو نخواهد بود و تنها حوزه اقتصاد یورو و بریتانیا احتمالا با رکورد ملایم مواجه خواهد شد.

در گزارش بانک های مذکور در خصوص اقتصاد ایالات متحده، نوعی سردرگمی به چشم می خورد که ناشی از تاثیرات تصمیم فدرال رزرو مبنی بر سیاست افزایش نرخ بهره بانکی است که تاثیر مستقیم بر رشد و رکود اقتصادی بر جای خواهد گذاشت.

کاهش رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴| اقتصاد هند از چین پیشی خواهد گرفت

اما مورد مهم درگیر در گزارش بانک های مذکور، مقایسه رشد اقتصادی دو اقتصاد بزرگ آسیا یعنی هند و چین است. بر اساس تخمین تمامی بانک های نامبرده، رشد اقتصادی هند در سال ۲۰۲۴ برای نخستین بار از چین پیش خواهد گرفت.

کد خبر: ۲۵۶٬۱۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha