۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵
سند توسعه صنعتی کشور تدوین می‌شود
رئیس هیات عامل ایدرو:

سند توسعه صنعتی کشور تدوین می‌شود

احمدی، رئیس هیات عامل ایدرو از تهیه سند توسعه صنعتی در کشور خبر داد و از دانشگاه شهید بهشتی برای همکاری در تهیه این سند دعوت کرد.

به گزارش بازار، بابک احمدی در دیدار رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه مهم‌ترین ماموریت سازمان گسترش صنایع نوسازی ایران، توسعه صنعتی کشور است، گفت: این هدفی است که از ۵۰ سال پیش برای این سازمان تعریف شده و هنوز بعد از ۵۰ سال این ماموریت به روز است.

معاون وزیر صمت با اشاره به موانع پیش روی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه دانش و فناوری جدید، اصلی‌ترین کار را وارد شدن به سرمایه‌گذاری در این بخش عنوان کرد و افزود: باید در حوزه دانش و فناوری جدید که سرمایه گذاران بخش خصوصی و غیردولتی علاقه‌مند به سرمایه گذاری نیستند، وارد شویم و زمانی که به صنعت متعارف، متعادل و کم خطرپذیر تبدیل شد، آن را به متقاضیان سرمایه‌گذاری در آن بخش واگذار کنیم.

احمدی یکی از ماموریت‌ها را کشف نیازهای فناورانه کشور در بخش صنعتی بیان و از تهیه سند توسعه صنعتی در کشور خبر داد و افزود: این سند که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، ماموریت جدیدی است که الگوی راهی برای توسعه در سال‌های آینده خواهد بود و هم نیازهای فناورانه و هم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های محلی برای استقرار این صنایع در آن باید دیده شود.

رئیس هیات عامل ایدرو نقش دانشگاه را در قوی کردن این سند راهبردی موثر خواند و گفت: پیش بینی شده است در کمتر از یک سال پیش‌نویس اولیه این سند تدوین شود تا دستاوردی غنی و همه جانبه به عنوان رویکردی کلان به نقشه راه صنعتی کشور نهایی شود.

معاون وزیر صمت روش‌های تامین مالی را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مهم بخش صنعت دانست و افزود: دانشگاه در بخش نرم با جریان‌سازی باید به کمک بیاید؛ دانشگاه شهید بهشتی با توجه به ظرفیت و توان در حوزه نرم به عنوان یکی از زمینه‌های همکاری مشترک می‌تواند ورود داشته باشد. حوزه تغییر اقلیم، زیرساخت‌های دیجیتال، خودرو برقی، پیشرانه‌های هوایی، کشف نیازهای فناورانه، گیاهان دارویی و انرژی‌های مازاد از جمله محورهای مهم برای همکاری‌های مشترک بین دانشگاه شهید بهشتی و ایدرو است.

رییس دانشگاه شهید بهشتی هم هدف از برگزاری این نشست را بررسی زمینه‌های مشترک همکاری و تعمیق ارتباط بین دانشگاه و صنعت عنوان کرد.

سید محمود رضا آقامیری با تاکید بر ظرفیت و توان دانشگاه شهید بهشتی، برای پاسخگویی به نیازهای بخش صنعت در حوزه‌های مختلف اعلام آمادگی و ابراز امیدواری کرد که این همکاری‌ها به نحو احسن انجام شوند و برای حل بسیاری از مشکلات کشور اثربخش باشند.

در این جلسه مقرر شد کارگروه تخصصی، محورهای همکاری مشترک بین دانشگاه شهید بهشتی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را پیگیری کند.

کد خبر: ۲۵۲٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha