۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
کمیته توسعه صادرات در سازمان مرکزی تعاون روستایی تشکیل شد
سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران:

کمیته توسعه صادرات در سازمان مرکزی تعاون روستایی تشکیل شد

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: مهمترین اولویت این سازمان در حوزه بازار حمایت از تشکل‌های صادرات محور و تشکیل کمیته توسعه صادرات در سازمان مرکزی تعاون روستایی است.

به گزارش بازار، غلامرضا هادربادی تشکل‌های نمونه صادراتی را قهرمانان عرصه تولید نامید و افزود: موتور محرکه و قدرت نامرئی تولید، بازار و صادرات است.

وی ادامه‌داد: موفقیت در این عرصه به سه اصل کیفیت، کفایت و قیمت بستگی دارد؛ یعنی عرضه محصول کیفی که استمرار در تولید و عرضه را با خود دارد و دارای قیمت رقابتی است.

هادربادی اضافه‌کرد: البته فراهم کردن زیرساخت‌ها از قبیل ساخت سردخانه و بارانداز حائز اهمیت است و باید در این مسیر گام برداشت.

وی گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده، سازمان مرکزی تعاون روستایی امسال صاحب ردیف بودجه‌ای برای این امور شده که این ابزار در اختیار شبکه تحت پوشش آن است.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح‌کرد: اولویت این سازمان در اعطای تسهیلات (ردیف یارانه‌ای) به تشکل‌های ملی و استانی است که از کانال صنایع تبدیلی و توزیعی و باهدف صادرات فعالیت می‌کنند، زیرا فعالیت در این عرصه باعث سودآوری برای کشاورز، به حرکت در آوردن چرخ صنایع و در نهایت ارزآوری برای کشور می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش بازاریابی و صادرات، یادآور شد: بستر و زمینه برای همه این امور و انجام کار مشارکتی در سازمان تعاون روستایی و شبکه تحت پوشش بیش از هر مکان دیگری مهیا است و اتحادیه‌های ملی و استانی می‌توانند با استفاده از این ظرفیت‌ها، مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این مهم را از بالقوه به بالفعل بدل کنند.

هادرباری یادآور شد: مشاوران و همکاران حقوقی سازمان، آماده ارائه مشاوره به مدیران استانی و تشکل‌های مربوطه در زمینه قراردادها و اخذ مجوز صادرات هستند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: اعتبارات تملک دارایی‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی امسال نسبت به سال قبل رشد چهار برابری داشته است، اما کافی نیست و باید پیگیری‌های بیشتری انجام شود.

وی ادامه داد: در برنامه تحول سازمان که برای تهیه و تدوین آن ماه‌ها کارگروهی و کارشناسی انجام شده و نقشه راه سازمان است، نقش حوزه بازرگانی بسیار پر رنگ دیده شده است.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی در ادامه به چند نکته کلیدی در بخش صادرات اشاره کرد و افزود: مدیر موفق کسی است که از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود نهایت بهره را برده و نقاط فرصت و قوت را بیان کند، همچنین تصمیمات حوزه صادرات باید به‌گونه‌ای اخذ شود که صادرات در طول سال ادامه داشته و هیچ زمانی متوقف نشود.

به گفته وی، در حوزه کشت فراسرزمینی و تهاتر، تشکل‌ها و اتحادیه‌ها باید فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی در پایان از تشکیل کمیته توسعه صادرات محصولات کشاورزی، به دبیری دفتر مطالعه، پایش و توسعه بازرگانی سازمان خبر داد و گفت: در نخستین جلسه این کمیته، راهبرد و نقشه راه صادرات در حوزه تشکل‌ها در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر: ۲۵۱٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha