۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
صادرات ماهانه ۱۰۰۰ تن کیوی از پایانه روماک مازندران به هندوستان
مدیرعامل پایانه صادراتی روماک گستر خبر داد؛

صادرات ماهانه ۱۰۰۰ تن کیوی از پایانه روماک مازندران به هندوستان

ساری- قلی زاده، مدیرعامل پایانه صادراتی روماک گستر مازندران با اشاره به افزایش صادرات کیوی و نارنگی از مبدا استان گفت: ماهانه هزار تن کیوی از سوی این شرکت به هند صادر می شود.

خلیل قلی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به قراردادی که با هند و روسیه داریم، صادرات به صورت منظم انجام می شود و هر هفته دو محموله ۲۵۰ تنی از طریق بندرعباس به هند صادر کردیم و این هفته اولین محموله صادراتی دریایی از بندر امیرآباد به روسیه صادر شده است.

وی با اظهار این که صادرات از مبدا مازندران به کشورهای مختلف شروع شده است، گفت: همچنین صادرات مرکبات استان به چین نیز انجام می شود و هفته گذشته گروهی از چین برای صادرات کیوی مازندران به استان آمدند و در آینده نزدیک این محموله به چین نیز صادر می شود.

وی با بیان این که هر هفته ۲۵۰ تن محموله کیوی به هندوستان صادر می شود، گفت: سال خوبی را پیش بینی می کنیم و این شرکت ماهانه هزار تن محموله به هند ارسال می کند.

قلی زاده با اشاره به بررسی راه های گسترش صادرات در استان گفت: پیش بینی می شود امسال میزان صادرات در استان رشد چشمگیری داشته باشد و استان های دیگر نیز از روش های جدید و الگویی استان بهره گیری می کنند.

وی گفت: طی دو هفته اول مهرماه میزان صادرات از استان نسبت به کل سال قبل رشد چشمگیری داشته است.

کد خبر: ۲۵۰٬۵۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha