۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
ورود باواریایی ها به آفرود| ب ام و ایکس تو آماده رقابت در خارج جاده ها شد
بازار خبر می دهد:

ورود باواریایی ها به آفرود| ب ام و ایکس تو آماده رقابت در خارج جاده ها شد

ب ام و ایکس ۲ ام ۳۵ آی با تغییرات آفرودی در مسابقات رالی آمریکا به مدت هشت روز حضور خواهد داشت. احتمالا باواریایی ها این محصول را ارتقا و در سال آینده به بازار عرضه کنند.

بازار؛ گروه خودرو: گروه خودروسازی ب ام و هرگز وارد بازار خودروهای اس یو وی آفرود نشد، این خودروساز بازار این محصولات را به هموطن خود یعنی مرسدس بنز با محصول جی کلاس واگذار کرده بود. گروه خودروسازی مرسدس بنز با محصول جی کلاس توانسته سهم بازار جهانی قابل توجهی را کسب کند. باواریایی ها برای رقابت با مونیخی ها سعی کردند روی تولید کراس اوورها و اس یو وی های الکتریکی و هیبریدی بیشتر از گذشته تمرکز کنند.

ورود باواریایی ها به آفرود| ب ام و ایکس تو آماده رقابت در خارج جاده ها شد

گروه خودروسازی ب ام و برای رقابت با مرسدس بنز جی کلاس، محصول جدید خود یعنی ایکس ۲ را با مشخصات فنی ام ۳۵ آی بزودی راهی بازار می کند. ایکس دو به عنوان یک کراس اوور با عملکرد بالا در خارج جاده ها است، باواریایی ها سعی کردند این محصول را طوری طراحی کنند که قابلیت رقابت در رالی های خارج جاده را نیز داشته باشد. شاید مشتریان این محصول نباید انتظار سیستم تعلیق های آفرودی و لاستیک های بزرگ را داشته باشند، زیرا ب ام وی سعی کرده است با ایجاد تغییر در طراحی بدنه و زیر بدنه خودرو، آن را برای حرکت در مسیرهای خارج جاده آماده کرده است. گروه خودروسازی ب ام و برای عملکرد بهتر این محصول در رالی خارج جاده از لاستیک های مخصوص و سیستم لغزش محدود استفاده کرده است.

ب ام و ایکس ۲ برای تامین نیاز مشتریان به چراغ های سقفی جهت افزایش میدان دید در زمان حرکت های خارج جاده مجهز شده است. باتوجه به اینکه یکی از چالش های اصلی خودروهای آفرودی از بین رفتن رنگ بدنه است، ب ام و بدنه این خودرو را به یک لایه محافظتی با رنگ آبی مجهز کرده است. علاوه بر این موضوع تمام قطعات و سیستم جانبی مانند تایر زاپاس، بکسل بند و غیره در این خودرو تعبیه شده است.

این محصول جدید ب ام و در رالی شورشی که طولانی ترین مسابقه آفرود آمریکا است، برای هشت روز رقابت حضور خواهد یافت. پیش بینی می شود که ایکس ۲ ام حدود ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر پیمایش را در شرایط سخت کوهستانی و بیانی تجربه کند. ایکس ۲ ام قرار است با رانندگی ربکا دوناخه و همراهی سدونا بلینسون به رقابت بپردازد.

ورود باواریایی ها به آفرود| ب ام و ایکس تو آماده رقابت در خارج جاده ها شد

در پایان باید اشاره داشت که ب ام و قصد دارد ایکس ۲ قابل عرضه در آمریکا را با یک موتور ۲ لیتری و قدرت ۳۱۲ اسب بخار بفروش برساند. این خودرو در اروپا با پیشرانه ۲ لیتری و ۲۹۶ اسب بخار قدرت عرضه خواهد شد. این اختلاف قدرت میان بازارهای آمریکا و اروپا به دلیل قوانین سختگیرانه آلایندگی ایجاد شده است.

کد خبر: ۲۴۹٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha