۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
وضعیت بنیادی و تکنیکال نماد فرابورس چگونه است؟
تحلیل نمادهای بورسی؛

وضعیت بنیادی و تکنیکال نماد فرابورس چگونه است؟

فرابورس وضعیت تکنیکال و بنیادی خوبی دارد و پیش بینی می شود در آینده‌ای نزدیک بسیار پرتقاضا شود.

وحید بلالی؛ بازار: در ادامه بررسی تکنیکال و بنیادی نمادهای بورسی به نماد فرابورس پرداخته ایم، این نماد یکی از نمادهایی است که همیشه سود کسب می کند و چه بازار رو به صعود بوده و چه بازار رو به نزول این نماد به علت دریافت کارمزد سود ساخته است، طبق گفته های مدیران بورسی درآمد این شرکت ۶ برابر سال گذشته است، البته این حداقل درآمد این دو شرکت است، هر چقدر افراد بیشتری وارد بورس شوند دو نماد بورس و فرابورس بیشترین بهره را می برند، وضعیت بنیادی و تکنیکال نماد فرابورس را ببینید:

تحلیل بنیادی نماد فرابورس
با توجه به صورتهای حسابرسی شده ۶ ماهه ۹۸ نیز افزایش سرمایه ۸۰ تا ۱۰۰ درصد مورد پیش بینی قرار گرفت که اخیرا شرکت پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۰۰ درصد خود را نیز ارائه نمود .
با ارائه صورتهای حسابرسی شده سال ۹۸ بطور دقیق تر سود انباشته و اندوخته های شرکت مورد بررسی قرار گرفت که در ادامه تقدیم می گردد : ( اعداد به میلیون ریال )

سود انباشته : ۱/۳۶۳/۰۱۰ 
اندوخته قانونی : ۱۴۰/۰۰۰ 
سایر اندوخته ها : ۳۶۶/۲۰۱
 جمع سود انباشته و اندوخته ها :۱/۸۶۹/۲۱۱

در صورت افزایش سرمایه ۱۰۰ درصد 
۱/۴۰۰/۰۰۰ میزان افزایش سرمایه  + ۲۸۰/۰۰۰ اندوخته قانونی = ۱/۶۸۰/۰۰۰

اگر این مبلغ از مبلغ فوق ک جمع سود انباشته و اندوخته بود کسر شود باز هم مبلغ ۱۸۹/۲۱۱ در حساب سود انباشته شرکت باقی خواهد ماند که ۱۳.۵ درصد سرمایه فعلی شرکت است .

لذا با توجه به روند چشمگیر افزایش معاملات و سودآوری شرکت احتمال یک افزایش سرمایه ۵۰ درصد نیز در نیمه دوم سال ۹۹ وجود دارد که با ارائه صورت های مالی حسابرسی شده ۶ ماهه بهتر قابل بررسی خواهد بود.

از طرفی با توجه به افزایش سرمایه ۲.۵ برابری نسبت به سال گذشته ( در تحلیل قبل نیز میزان افزایش سودآوری شرکت نسبت به سال قبل در فصول مختلف میانگین ۳ برابر اعلام شد ) برای سال آینده نیز می توان افزایش سرمایه ای حداقل ۳ برابر امسال متصور بود .بنابراین سهامداری بلند مدت در این سهم می تواند اتفاق مثبتی برای آینده تلقی شود.
 

درآمدهای فرابورس نسبت به سال گذشته
درآمد فرابورس در دو ماه ابتدای سال ۹۹ افزایش درآمد قابل توجهی نسبت به سال ۹۸داشته است، کل درآمد شرکت فرابورس در سال ۹۸،عدد ۵۷۰میلیارد تومان بوده است. در حالی که در دو ماه ابتدای سال۹۹،درآمد این شرکت به ۳۳۰میلیارد تومان رسیده است که بسیار قابل توجه است.

وضعیت تکنیکال نماد فرابورس

فرابورس مقاومت تاریخی در محدوده ۱۳۵۰۰ تومان دارد قیمت کنونی این سهم در معاملات روز سه شنبه با صف خرید روبرو بود و به ۱۲۷۰۰ تومان رسید و پیش بینی می شود حداقل دو روز کاری را دارد تا به محدوده مقاومت خود برسد. هدف کوتاه مدت فرابورس ۱۷۹۰۰ تومان بوده و در میان مدت هدف ۲۵۰۰۰ تومانی را نشانه گرفته و در بلند مدت به هدف ۳۵۰۰۰ تومان می اندیشد، با توجه به افزایش سرمایه و اقبال پول هوشمند در هفته های آتی پیش بینی می شود نماد فرابورس با قدرت بتواند محدوده های پیش بینی شده را فتح کند. این سهم از لحاظ بنیادی و تکنیکال وضعیت خوبی دارد.

تحلیل بنیادی نماد فرابورس توسط احسان صولتی انجام شده است.

کد خبر: ۲۴٬۷۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha