۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۸
مثبت شدن شاخص‌های اقتصادی امیدوارکننده است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

مثبت شدن شاخص‌های اقتصادی امیدوارکننده است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: جلوی شتاب و سرعت کُشنده تورم در کشور گرفته شده و ما امروز شاهد کاهش نرخ رشد تورم در کشور هستیم.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، محمد سبزی؛ نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط کنونی اقتصادی کشور گفت: اگر نرخ تورم موجود در دولت دوازدهم، امروز هم ادامه پیدا می‌کرد، وضعیت اقتصادی کشور به مراتب بدتر از شرایط فعلی بود. واقعیت این است که امروز جلوی سرعت و شتاب کُشنده تورم گرفته شده و ما شاهد کند شدن شیب نرخ رشد تورم در کشور هستیم.

وی افزود: نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز شاهد رشد ۴ درصدی اقتصاد در کشور هستیم در حالیکه که میانگین رشد اقتصادی در طول دولت یازدهم و دوازدهم ۰.۳ درصد یا به عبارتی حدود صفر بود.

سبزی خاطرنشان کرد: این میانگین رشد اقتصادی ثمره رشد و پیشرفت در حوزه‌های مختلف صنعت، صادرات محصولات نفتی و غیرنفتی و درآمدهای حاصل از آن است که رشد میانگین ۴ درصد را نشان می‌دهد.

وی افزود: در کنار تحقق رشد اقتصادی، افزایش نرخ رشد سرمایه گذاری از حدود منفی ۷ درصد در یک دهه گذشته به حدود مثبت ۶.۵ درصد در دولت سیزدهم و کاهش نرخ رشد نقدینگی از ۴۱ درصد به ۲۹ درصد امیدوارکننده است.

وی افزود: درست است که امروز مردم رشد اقتصادی و سرمایه گذاری و کاهش نرخ رشد تورم را در زندگی خود لمس نمی‌کنند، اما واقعیت این است که جلوی بدتر شدن شرایط گرفته شده و ادامه وضعیت کنونی نوید دهنده شرایطی بهتر و آرام‌تر در حوزه اقتصادی و معیشتی مردم و جامعه است.

نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حوزه صادرات نفت نیز ما هم در فروش نفت خام و صادرات آن و هم در صادرات و فروش فرآورده‌های نفتی و وصول درآمدهای آن رشد قابل توجهی نسبت به دولت قبل داشته ایم که با یک فاصله چند وقته اثرات آن در زندگی و رفاه مردم نمایان خواهد شد.

کد خبر: ۲۳۰٬۰۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha