۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
تبعیض شورای رقابت یا بی توجهی سانیار موتور پارسیان؟ | تولید محدود مشمول قیمت گذاری نیست؟
بازار گزارش می دهد

تبعیض شورای رقابت یا بی توجهی سانیار موتور پارسیان؟ | تولید محدود مشمول قیمت گذاری نیست؟

جدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس به «بازار» گفت: شورای رقابت میان خودروسازان نباید تبعیض قائل شود و اگر تولید کننده ای تخلف کرد، باید تعزیرات و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ورود کند.

بازار؛ گروه خودرو: شورای رقابت در اردیبهشت و خردادماه سال جاری بر خلاف مر قانون اقدام به قیمت گذاری خودروسازان بخش خصوصی کرد. فشار این شورا به خودروسازان بخش خصوصی تاجایی پیش رفت که تولیدکنندگان حاضر به پذیرش قیمت های دستوری نشدند. حال امروز خبری منتشر شده که شرکت سانیار موتور پارسیان با تغییر قیمت محصول تیگارد ایکس ۳۵، مصوبه شورای رقابت برایش اهمیتی ندارد یا اعضای محترم این شورا، شرکت مذکور را در زمان قیمت گذاری محصولات خودروسازان بخش خصوصی فراموش کردند.

شرکت سانیار موتور پارسیان در آخرین تغییر قیمت، تیگارد ایکس ۳۵ را ۱۲۰ میلیون تومان گران تر کرده است. قرار بود این خودروساز سال گذشته محصول مذکور را با قیمت حدود یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان به فروش برساند، اما به تازگی بهای آن را به یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان افزایش داده است.

شورای رقابت میان خودروسازان نباید تبعیض قائل شود، چرا که خودرو به عنوان کالای که مشمول قیمت گذاری تا زمانی که عرضه و تقاضا در بازار بالانس نشود، قیمت هر تولید کننده ای باید تعیین شود

شورای رقابت تبعیض قائل نشود

علی جدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی براینکه شورای رقابت ظاهرا تبیعض میان خودروسازان بخش خصوصی قائل شده، گفت: شورای رقابت میان خودروسازان نباید تبعیض قائل شود، چرا که خودرو به عنوان کالای که مشمول قیمت گذاری تا زمانی که عرضه و تقاضا در بازار بالانس نشود، قیمت هر تولید کننده ای باید تعیین شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به خبرنگار «بازار» توضیح داد: اگر خودروسازی خلاف این موضوع عمل کرده باید تعزیرات و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ورود کند.

تبعیض شورای رقابت یا بی توجهی سانیار موتور پارسیان؟ | تولید محدود مشمول قیمت گذاری نیست؟

شورای رقابت خودروسازانی که تولید مداوم و روند منظم عرضه داشته باشند را مشمول قیمت گذاری دستوری می کند، اما سانیار موتور پارسیان با برنامه محدود عرضه خودرو بازیگر اثر گذار در بازار خودرو نیست

تولید محدود و عرضه اندک سانیار موتور پارسیان

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود با اشاره به وضعیت تولید و فروش سانیار موتور پارسیان به خبرنگار «بازار» گفت: سانیار موتور پارسیان تمام تولید سال جاری خود را فروخته است، این شرکت دارای محدودیت است و ظاهرا تاکنون عرضه قابل توجهی در محصولات خود نداشته است.

این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود در خصوص عدم حساسیت شورای رقابت به این خودروساز به «بازار» توضیح داد: شورای رقابت خودروسازانی که تولید مداوم و روند منظم عرضه داشته باشند را مشمول قیمت گذاری دستوری می کند، اما این خودروساز با برنامه محدود عرضه خودرو بازیگر اثر گذار در بازار خودرو نیست که زیر تیغ قیمت گذاری دستوری برود.

گقتنی است که تیگارد ایکس ۳۵ مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر است که با یک گیربکس سی وی تی می تواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد.

مخاطبان محترم «رسانه» بازار، خبرنگار این رسانه بارها با مدیران شورای رقابت تماس گرفت اما هیچ یک جهت تکمیل این گزارش پاسخگو نبودند.

کد خبر: ۲۲۹٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      1 0
      حالا یکی نخودی باشه اصلی چهارگاری سازرامهارکنیدنخودی خودشوخبس میکنه