۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
رایزنی با سرکنسول ایران در بصره برای افزایش مبادلات ایران و عراق
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در گفتگو با بازار:

رایزنی با سرکنسول ایران در بصره برای افزایش مبادلات ایران و عراق

آبادان- زارعی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از رایزنی با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره برای افزایش مبادلات ایران و عراق در زمینه‌های مختلف خبر داد.

علی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: روز گذشته میزبان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره بودیم و پیرامون مسائل مرزی و مراودات بین‌المللی با کشور عراق از طریق مرز بین‌المللی شلمچه و همچنین اقدامات لازم در خصوص برگزاری مراسم اربعین حسینی، گفتگو و تبادل نظر صورت گرفت.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مرز شلمچه، افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این سازمان توسعه تجارت، صادرات و مبادله اقتصادی با کشور عراق از طریق مرز شلمچه است که به قدر کفایت به آن پرداخته نشده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با تأکید بر تلاش برای رفع موانع و مشکلات موجود در پایانه مرزی شلمچه با اقداماتی نظیر استقرار ایکس‌-ری، زیرساخت‌سازی برای شرکت‌های صادرات محور، تأمین امنیت و تسهیل در تردد خودروهای باربری، ادامه داد: از کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره انتظار داریم تا در حوزه‌های مختلف از جمله جذب سرمایه‌گذار، گردشگر و دانشجو برای فعالیت در منطقه آزاد اروند یاری‌رسان این سازمان باشد.

زارعی از پیگیری‌ها برای راه‌اندازی دفتر مشترک این سازمان و اتاق بازرگانی، استقرار بازارچه مرزی در پایانه مرزی شلمچه و ایجاد صرافی مقیم با همکاری یکی از بانک‌های عامل در این مکان جهت صدور کارت ارزی برای اتباع عراقی خبر داد و عنوان کرد: سایر زیرساخت‌های لازم در زمینه مراودات تجاری با کشور عراق در این پایانه مستقر و فعال خواهد شد.

کد خبر: ۲۲۵٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha