۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
برگزاری نخستین نشست تخصصی بازاریابی فعالان صنایع‌دستی و اعضای اتاق بازرگانی

برگزاری نخستین نشست تخصصی بازاریابی فعالان صنایع‌دستی و اعضای اتاق بازرگانی

مدیرکل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی تلاش معاونت صنایع‌دستی را در جهت تسهیل‌گری و تسریع‌بخشی در صادرات دانست.

به گزارش بازار، نخستین نشست تخصصی بازاریابی با حضور فرزاد اوجانی مدیرکل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی، محمدحسین عسکرپور مدیر کل حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی، اعضای اتاق بازرگانی ایران و جمعی از تولیدکنندگان صنایع‌دستی در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

فرزاد اوجانی در این نشست گفت: این جلسه با توجه به ضرورت معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی به فعالان اقتصادی کشور برگزار شد.

مدیرکل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی افزود: در برنامه‌های پیش‌رو، همکاری و هماهنگی با اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و کشورهای هدف همچون ترکیه، روسیه و قطر با رویکرد صادرات صنایع‌دستی در دستور کار قرار گرفت.

اوجانی گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شاغل در حوزه صنایع‌دستی داریم که بیش از ۵۰۰ هزار نفر در حوزه تولید در ۲۹۹ رشته فعالیت دارند.

مدیرکل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی افزود: این معاونت تلاش می‌کند تسهیل‌گر و تسریع بخش معرفی، صادرات و بازرگانی صنایع‌دستی باشد.

محمدحسین عسکرپور مدیرکل حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی نیز در این نشست تأکید کرد: باید بازارهای جدید با کمک و تجربه فعالان اقتصادی کشف شود.

عسکرپور افزود: لوکوموتیو صنایع‌دستی بخش بازرگانی و صادرات است که شناسایی تقاضا در بازارهای جهانی، موتور محرک این لوکوموتیو خواهد بود.

مدیرکل حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی گفت: با همکاری وزارت صمت و ایجاد شبکه‌سازی در حوزه تولید، کدگذاری کالاهای صنایع‌دستی در حال انجام است.

عسکرپور تصریح کرد: استفاده از ظرفیت گردشگری و همکاری با آژانس‌های تخصصی می‌تواند راهکار مناسب برای معرفی و صادرات هرچه بهتر در حوزه صنایع‌دستی باشد.

در ادامه همچنین، فعالان صنایع‌دستی ضمن آشنایی با اعضای اتاق‌های بازرگانی ایران و معرفی فعالیت‌های مجموعه خود، درباره حوزه صادرات و بازرگانی به گفتگو و بیان درخواست‌ها پرداختند.

کد خبر: ۲۲۳٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha