۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
۷ درصد واحد صنعتی اردبیل راکد است| بهره برداری از ۲۰۰ طرح
رئیس سازمان صمت اردبیل در گفتگو با بازار:

۷ درصد واحد صنعتی اردبیل راکد است| بهره برداری از ۲۰۰ طرح

اردبیل - صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: هفت درصد واحدهای صنعتی استان اردبیل راکد بوده که تلاش برای احیای این واحدها در دستور کار قرار دارد.

رامین صادقی در گفت و گو با بازار، با تشریح برنامه های این سازمان در سال مزین به «مهار تورم و رشد تولید» اظهار کرد: با توجه به اینکه ۴۵ درصد اقتصاد کشور وابسته به حوزه صنعت، معدن و تجارت است برنامه منسجم برای ایجاد تحول در این بخش را به جد دنبال می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۸ تاکنون تمام ظرفیت ها و قابلیت های بخش صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل احصاء شده و قرار است ۳۰ طرح سرمایه گذاری در بخش صنعت اجرایی و عملیاتی شود.

۱۴ هزار اشتغال با پوشش بیمه ای در بخش صنعت، معدن و تجارت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل استراتژی مشخص سازمان را را ورود اردبیل به جمع استان های صنعتی با سرمایه گذاری های کلان یادآور شد و بیان کرد: در حالی که قبل از سال ۹۸ بالغ بر ۴۰ درصد واحدهای صنعتی استان اردبیل راکد بود با اهتمام جدی و احصای مشکلات تک تک واحدها تلاش کردیم تا این میزان رکود را به کمتر از هفت درصد برسانیم.

صادقی با بیان اینکه در چهار سال گذشته در بخش صنعت ۱۴ هزار اشتغال با پوشش بیمه ای در بخش صنعت، معدن و تجارت به ثبت رسیده است، ادامه داد: سهم اشتغال بخش صنعت را در این استان از ۲۴ درصد به بالاتر از ۲۷ درصد رسانده و این استان در ردیف استان های صنعتی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در ایجاد اشتغال رتبه استان اردبیل در بین استان های کشور پانزدهم است و روز به روز این شرایط در حال ارتقا است، بیان کرد: با افزایش صادرات از گمرکات استان اردبیل که به رقم ۵۱۷ میلیون دلار رسیده است ۶۰ درصد این صادرات را محصولات صنعتی تشکیل می دهند.

عملکرد صمت اردبیل در بهین یاب

رئیس سازمان صمت اردبیل با بیان اینکه در بخش واردات نیز ۹۵ درصد واردات مختص ماشین آلات خط تولید و مواد اولیه واحدهای صنعتی است، گفت: در قالب سامانه بهین یاب جواز تاسیس صادر شده توسط این سازمان به یک هزار و ۱۰۰ واحد رسیده و ۵۱۱ طرح صنعتی نیز در استان اردبیل با مجوزهای صادر شده در مرحله اجرا است.

صادقی با بیان اینکه امسال ۲۰۰ طرح صنعتی در استان اردبیل به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: ۵۰ درصد جواز تاسیس صادر شده استان وارد فاز عملیاتی شده و ما با کاهش فرآیند بروکراسی اداری و تسریع در صدور مجوزها سعی بر راه اندازی این مجموعه ها داریم.

وی خاطرنشان کرد: استقبال خوبی را از سوی سرمایه گذاران در قالب شهرک ها و نواحی صنعتی شاهدیم که حتی در برخی از شهرک ها و نواحی صنعتی زمینی برای واگذاری وجود ندارد.

پویایی صنایع اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از صادرات انواع محصولات صنعتی تولیدی در استان خبر داد و گفت: ما حتی برای کشور ترکیه نیز که صاحب برند در ام دی اف است این محصولات تولیدی را صادر می کنیم.

صادقی ادامه داد: پویایی صنعت استان کاملا مشهود است و ما این امر را از صادرات محصولات شمش فولاد، آهن، میلگرد، تولیدات پلاستیکی، ظروف شیشه ای و ... شاهدیم.

وی افزایش ظرفیت تولید را در برخی از واحدها بین ۲۰ تا ۱۵۰ درصد یادآور شد و بیان کرد: در این واحدها تنها تولید هدفگذاری نشده بلکه کیفیت تولید و برندسازی نیز مورد توجه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در پایان اظهار کرد: امسال تولید محصولات صادرات محور در استان هدفگذاری شده و سعی مان بر این است تا با رفع موانع اداری بتوانیم در این بخش نیز ظرفیت استان را با صادرات مناسب و باکیفیت به اثبات برسانیم.

کد خبر: ۲۲۳٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha