۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
فصل طلایی گردشگری کاشان| بیش از ۵۰ هزار نفر گردشگر از «فین» بازدید کردند
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

فصل طلایی گردشگری کاشان| بیش از ۵۰ هزار نفر گردشگر از «فین» بازدید کردند

اصفهان - دانایی‌نیا ؛ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان از بازدید بیش از ۵۰ هزار نفر گردشگر از مجموعه جهانی باغ فین کاشان طی دو روز در نیمه اردیبهشت‌ماه خبر داد.

احمد دانایی نیا در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بیش از ۵۰ هزار نفر گردشگر در دو روز منتهی به نیمه اردیبهشت‌ماه از باغ جهانی فین کاشان بازیدد کردند.

وی افزود: بیش از ۱۹ هزار و ۴۴۱ نفر گردشگر در روز پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه و ۳۱ هزار و ۱۲۳ نفر نیز روز جمعه ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ از باغ جهانی فین بازدید کردند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان با اشاره به آغاز برداشت گل از گلستانهای کاشان افزود: آغاز بهار و اردیبهشت ماه فصل طلایی گردشگری کاشان است چراکه آغاز برداشت گل از گلستانهای این منطقه را در این فصل شاهد هستیم و تا تیرماه نیز بسته به زمان رسیدن گلها این روند برداش گل و گلابگیری در شهرهای مختلف کاشان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه گلابگیری کاشان به یک مراسم بین المللی تبدیل شده است، تاکید کرد: همه ساله گردشگرانی از نقاط مختلف جهان برای مشاهده این آیین در کاشان حضور پیدا می کنند که در کنار آن بازدید از میراث های دیدنی این شهرستان مانند باغ فین وتپه های سیلک و خانه های تاریخی نیز افزایش پیدا می کند.

دانایی نیا با بیان اینکه کاشان آب و هوایی گرم دارد گرچه در همین استان منلطقی مانند نیاسر در هوای گرم تابستان نیز هوایی معتدل دارند، گفت: در این راستا علاوه بر کاشت گیاهانی مانند گل محمدی و زعفران در این منطقه برای کمک به اشتغالزایی، از همین مسیر می توان به معرفی زیبایی های تاریخی و طبیعی شهرستان و رونق بیشتر گردشگری نیز امیدوار بود.

گردشگری بستر مناسبی برای رونق اقتصادی و بازشناسی هویت کاشان

دانایی نیا تاکید کرد: از سویی صنعت گردشگری خود به تنهایی می‌تواند بستر مناسبی برای رونق اقتصادی و بازشناسی هویت میراث طبیعی و معماری ایجاد کند، موضوعی که کمتر مورد توجه بوده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان تصریح کرد: خانه تاریخی بروجردی، موزه ملی واقع در باغ فین و محوطه باستانی سیلک به ترتیب بیشترین بازدیدها پس از باغ فین کاشان در روزهای اخیر داشتند و این ظرفیت جهانی باید به دنیا معرفی شود.

کد خبر: ۲۱۹٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha