۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
فاطمی امین از صمت به سمت دیگر رفت| گزینه جدید؛ برادران یا پیمان پاک؟!
خودرو، وزیر صنعت و معدن را از وزارت پیاده کرد

فاطمی امین از صمت به سمت دیگر رفت| گزینه جدید؛ برادران یا پیمان پاک؟!

شنیده ها حاکی از سرپرستی و معرفی محمد مهدی برادران به عنوان سرپرست و وزیر صمت از سوی دولت سیزدهم است، هرچند که احتمال معرفی حسین مدرس خیابانی و علیرضا پیمان پاک نیز وجود دارد.

بازار؛ گروه خودرو: به گزارش بازار، نمایندگان مجلس در نشست امروز پارلمان با تقاضای استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت موافقت کردند. نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، پس از استماع دلایل و توضیحات نمایندگان متقاضی استیضاح و همچنین توضیحات و دفاع وزیر مربوطه از عملکرد خود در این وزارتخانه، با ۱۶۲ رأی موافق، ۱۰۲ رأی مخالف، ۲رأی ممتنع و ۶ رأی باطله از مجموع ۲۷۲ نماینده حاضر در مجلس، با استیضاح فاطمی امین موافقت کردند و بدین ترتیب صندلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در کابینه دولت سیزدهم باید منتظر سرپرست یا وزیر جدید باشد. بنابراین سید رضا فاطمی امین با چالش قیمت خودرو در بازار از وزارت صمت پس از یکسال و نیم سکان داری، خداحافظی می کند. علیرغم افزایش تیراژ تولید خودرو در زمان سکان داری فاطمی امین در ساختمان سمیه، قیمت خودرو متاثر از نوسانات نرخ ارز، حجوم سرمایه های سرگردان و نبود برنامه مدون برای عرضه، موتور گرانی را در ماه های اخیر گرم کرده بود.

باتوجه به برکناری وزیر صمت، از ساعات اولیه صبح امروز شنیده های مختلف در خصوص سرپرستی و معرفی احتمالی سه نفر در راهروهای مجلس شورای اسلامی و جاده مخصوص شنیده می شود، براین اساس محمد مهدی برادران و علیرضا پیمان پاک به عنوان سرپرست و گزینه های معرفی به عنوان وزیر صمت از سوی دولت سیزدهم مطرح هستند. از سوی برخی از فعالان صنعتی می گویند، احتمالا گزینه معرفی وزیر صمت از سوی دولت سیزدهم حسین مدرس خیابانی است.

شایعات در جاده مخصوص حاکی از آن است که محتمل ترین گزینه برای معرفی وزیر صمت از سوی دولت سیزدهم، محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی سیدرضا فاطمی امین است.

در هر صورت با در نظر گرفتن وضعیت فعلی صنایع به ویژه خودروسازی ها، اگر وزیر صمت آینده از بدنه وزارتخانه معرفی شود، شاید کمترین چالش برای تولید یا تغییر مدیران عامل دو واحد خودروسازی ایجاد شود. در این صورت می توان نسبت به تحقق برنامه های تولیدی سال جاری و افزایش عرضه توام با کاهش قیمت خودرو در بازار امیدوار بود.

کد خبر: ۲۱۸٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha