۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
نشست رایزن بازرگانی سفارت بلغارستان با معاونت بین‌الملل اتاق ایران

نشست رایزن بازرگانی سفارت بلغارستان با معاونت بین‌الملل اتاق ایران

در دیدار سرپرست معاونت بین‌الملل اتاق ایران با رایزن بازرگانی سفارت بلغارستان، ضمن بررسی مشکلات روادید، اعلام شد: امضای موافقتنامه ریلی، می‌تواند راهگشای تجارت بین دو کشور باشد.

به گزارش بازار، زلاتارسکی، رایزن بازرگانی سفارت بلغارستان در تهران با سرپرست معاونت بین‌الملل اتاق ایران دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و بلغارستان و مدیر میز اروپای اتاق ایران حضور داشتند.

در ابتدای نشست نیلوفر اسدی، سرپرست امور بین الملل اتاق ایران، گفت: با وجود تحریم‌ها موانع و مشکلات موجود در روابط دو کشور ایران و بلغارستان از روند رو به رشدی برخوردار است. در دو سال گذشته با همکاری کمیته مشترک و وزارت امور خارجه هیات‌های متعددی میان دو کشور تبادل شده است .

اسدی اعلام کرد: بیستمین نشست کمیسیون مشترک تجاری بازرگانی دو کشور امسال در تهران برگزار می‌شود که از اتاق بلغارستان دعوت می‌کنیم هیاتی را در آن بازه زمانی به تهران اعزام کند. هم‌چنین می‌توانیم وبیناری را با اتاق بلغارستان برای آشنایی تجار و شرکت‌های ایرانی با فرصت و پتانسیل‌های تجاری موجود در دو کشور برگزار کنیم.

سرپرست معاونت بین‌الملل به مشکلات روادید و ترانزیت و حمل و نقل در منطقه اروپا اشاره و عنوان کرد: امضای موافقتنامه بین راه‌آهن‌های دو کشور می‌تواند راهگشای تجارت بین دو کشور باشد که در این بین نقش اتاق‌های بازرگانی دو کشور و همچنین کمیته مشترک برجسته است.

کشاورزی، حمل و نقل، گردشگری، انرژی و روش‌های آبیاری نوین زمینه‌هایی بود که اسدی به عنوان‌ حوزه‌های دارای اولویت در توسعه روابط دو جانبه برشمرد.

اسدی خواستار پذیرش توصیه‌نامه‌های اتاق ایران توسط سفارت جهت تسهیل صدور روادید برای تجار شد.

در ادامه زلاتارسکی، رایزن بازرگانی بلغارستان هم گفت: سال گذشته مبادلات دو کشور ۴۰ درصد رشد داشته است و پتانسیل‎های مناسبی برای چند برابر کردن حجم روابط تجاری داریم.

زلاتارسکی گفت: من در جلسه کمیته بلغاری برای هماهنگی بیستمین کمیسیون مشترک شرکت داشتم ولی به دلیل تغییر دایمی دولت فرصتی برای تصمیم‌گیری قطعی در بلغارستان وجود نداشته و امید است ظرف چند هفته آینده با استقرار دولت آمادگی لازم برای برگزاری کمیسیون مشترک کسب شود.

رایزن بازرگانی بلغارستان کرد:‌ در صورت درخواست شرکت‌های بلغاری مراتب برای طرفیابی به اتاق ایران واصل خواهد شد تا مقدمات سفر و همکاری فراهم شود.

وی همچنین آمادگی خود در خصوص پیگیری موافقت‌نامه ریلی دو کشور و برگزاری بیستمین کمیسیون مشترک دو کشور را اعلام کرد.

سما فرخنده‌نژاد، مدیرکل اروپای معاونت بین‌الملل هم عنوان کرد حمل‌ونقل بین‌المللی از زیرمجموعه‌های اتاق ایران است و همچنین کمیته مشترک ایران و بلغارستان تنها نماینده اتاق ایران است.

او همچنین بر آمادگی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های ایرانی برای فعالیت در بلغارستان تاکید کرد

کد خبر: ۲۱۶٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha