۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
 پیمان پولی دوجانبه‌ بهترین راهکار افزایش‌ صادرات و ارزآوری است
نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس:

پیمان پولی دوجانبه‌ بهترین راهکار افزایش‌ صادرات و ارزآوری است

نماینده مجلس گفت: بهترین راهکار برای افزایش درآمدهای صادراتی استفاده از مبادلات پولی دوجانبه است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، ابوالفضل ابوترابی؛ نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به درآمد ۶۵ میلیارد دلاری حاصل از صادرات در یک سال گذشته اظهار کرد: مزیت نسبی ما در صادرات محصولات به کشورهای همسایه است، سهم کشور چین و کشورهای همسایه در صادرات محصولات ایران ۸۵ درصد است.

وی افزود: بهترین راهکار برای افزایش درآمدهای صادراتی به کشورهای همسایه و چین استفاده از مبادلات پولی دوجانبه است چراکه می‌توانیم با این امر درآمدهای ارزی کشور از این حوزه را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تا پایان سال گذشته مبادلات پولی دوجانبه با کشورهای روسیه و به طور کل کشورهای اوراسیا را نهایی کردیم به نحوی که امروز شهروندان ما می‌توانند در این کشورها با استفاده از کارت بانکی ایرانی خود از عابر بانک‌ها یک کشور پذیرنده پول برداشت کنند.

ابوترابی تصریح کرد: برقراری مبادلات پولی دوجانبه با چین نیز در حال مذاکره است و در همایش بانک مرکزی که اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد این پیمان دوجانبه بین ایران و چین نهایی خواهد شد.

وی افزود: قرار است در اردیبهشت ماه برگزاری همایش بانک مرکزی با حضور نمایندگان کشورهایی همچون پاکستان عراق و امارات برای امضای پیمان‌های پولی دوجانبه و نهایی شدن این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پس از موضوع مبادلات پولی دوجانبه موضوع آموزش بازرگانان ما به ویژه در حوزه مسائل حقوقی، صنفی، بازرگانی و ... در کشورهای که به آن‌ها کالا صادر می‌کنیم، به طور جدی در دستور کار قرار گیرد و اتاق بازرگانی نیز باید نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشد که البته اقداماتی‌ در این زمینه آغاز شده است.

ابوترابی تصریح کرد: بازاریابی و افزایش کیفیت کالاهای صادراتی از دیگر موضوعاتی است که در ادامه باید به آن توجه داشت و اتاق بازرگانی باید این مسئله را مد نظر قرار داده و به آن توجه داشته باشد.

کد خبر: ۲۱۶٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha