۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵
توسعه روابط ایران با آمریکای لاتین بسترساز دستیابی به بازارهای جدید صاداراتی است
عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس:

توسعه روابط ایران با آمریکای لاتین بسترساز دستیابی به بازارهای جدید صاداراتی است

سلیمی، عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: توسعه روابط و تعامل ایران با آمریکای لاتین می‌تواند بازارهای جدیدی برای عرصه صاداراتی کشورمان فراهم کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اصغر سلیمی، در رابطه با اهمیت سفر آتی سفر رییس جمهور کشورمان به آمریکای لاتین، گفت: امروزه شاهد تغییرات اساسی در نظم نوین جهانی هستیم و بر این اساس کشورها در روابطشان با دنیا درصدد ایجاد تحول هستند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دوران اعمال قدرت استبکاری و یکجانبه گرایی آمریکا علیه کشورها پایان یافته است، اظهار کرد: بنابراین مشاهده می شود در منطقه غرب آسیا کشورهای زیادی درصدد ترمیم و افزایش سطح روابطشان با جمهوری اسلامی هستند.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس ادامه داد: این مهم در حالیست که تهران نیز سیاست ارتباط با کشورهای دنیا را در دستور کار خودش قرار داده لذا کشورهای حوزه آمریکای لاتین یکی از مهمترین و بهترین فرصت ها برای همکاری و تعامل مشترک محسوب می شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه همکاری ایران و ونزوئلا مصداق بارز و موفق سیاست خارجی یاد شده است، افزود: در واقع دو کشور از لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و غیره برنامه های مشترکی را اجرایی کرده اند و از منافع آن بهره مند شده اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشورهای پرجمعیت و بزرگی در آمریکای لاتین وجود دارند که می توانند مقصد تولیدات و کالاهای ایرانی باشند، خاطرنشان کرد: در واقع توسعه روابط و تعامل با آمریکای لاتین می تواند بازارهای جدیدی برای عرصه صاداراتی کشورمان فراهم کند.

کد خبر: ۲۱۶٬۶۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha