۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
انحرافات جدی در عملکرد برخی از بانک‌ها مشهود است| بانکها در مولدسازی اموال خود خوب عمل نکردند
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

انحرافات جدی در عملکرد برخی از بانک‌ها مشهود است| بانکها در مولدسازی اموال خود خوب عمل نکردند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: متاسفانه با انحرافات جدی در عملکرد برخی از بانکها مواجه هستیم و برخی از بانکهای خصوصی که شرکت های زیرمجموعه دارند، وام های کلانی پرداخت کرده اند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، بهروز محبی نجم آبادی، درباره انحرافات برخی از بانکها در زمینه پرداخت تسهیلات بیان کرد: سال گذشته گزارشی درباره بند (د) تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ که مربوط به بدهی، طلب و تسهیلات پرداختی بانکها بود، در مجلس قرائت شد. این گزارش پیام جدی داشت و گویای این بود که متاسفانه انحرافات جدی در زمینه ارائه تسهیلات بانکی وجود دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به بررسی های صورت گرفته از سوی کمیسیون اصل نود مجلس بیان کرد: براساس بررسی های صورت گرفته مشخص شد که با انحرافات جدی در عملکرد برخی از بانکها مواجه هستیم و برخی از بانکهای خصوصی که شرکت های زیرمجموعه دارند، وام های کلانی پرداخت کرده اند.

وی با اشاره به تولید پول بدون پشتوانه و خلق نقدینگی از سوی برخی از بانکها بیان کرد: متاسفانه نظارتی بر عملکرد برخی از این بانکها وجود ندارد و با این حال اگر اصلاحات قانون بانک مرکزی تبدیل به قانون شود، خیلی از مشکلات در این بخش برطرف خواهد شد.

محبی نجم آبادی با بیان اینکه دولت های ما دولت های ثروتمند بدهکار هستند، بیان کرد: وقتی دولت بدهکار است و به عنوان مثال بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی نمی دهد، تامین اجتماعی از طریق بانکها به ناترازی بانکی دامن می زند یعنی می روند و تسهیلات سنگینی را از سیستم بانکی اخذ می کنند و این تسهیلات سنگین نهایتا منجر به استقراض بانکها از بانک مرکزی می شود.

وی تاکید کرد: همچنین متاسفانه بانکها در مولدسازی اموال خود نیز موفق عمل نکردند، به نظر بنده بانکها می تواند با املاکی که دارند در مولدسازی کاری کنند تا سرمایه شان افزایش پیدا کنند. به واقع افزایش این سرمایه ها کمک می کند تا ناترازی بانکی کاهش یابد.

کد خبر: ۲۱۳٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha