۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۲
تعامل کشورهای عضو شانگهای می‌تواند به حکمرانی دلار در تجارت جهانی پایان ببخشد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

تعامل کشورهای عضو شانگهای می‌تواند به حکمرانی دلار در تجارت جهانی پایان ببخشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: کشورهای عضو سازمان شانگهای می توانند با تعامل چندجانبه به روند حذف دلار از معاملات تجاری سرعت ببخشند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اصغر سلیمی، در خصوص اهمیت اتمام روند قانونی عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، گفت: خنثی سازی سیاست آمریکایی-صهیونیستی به منظور منزوی کردن جمهوری اسلامی در مقابل کشورهای منطقه و دنیا نخستین دستاورد این اقدام مهم است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهایی مانند روسیه و چین در این سازمان حضور دارند که تحت تحریم های یکجانبه ایالات متحده قرار دارند، اظهار کرد: این مهم در حالیست که ایران نیز از جمله کشورهای تحت تحریم کاخ سفید است لذا همکاری چنین کشورهایی با یکدیگر در قالب سازمان شانگهای سیاست تحریمی آمریکایی ها را از بین می برد.

وی ادامه داد: در واقع سیاستمداران کاخ سفید تصور می کنند قدرت مطلق هستند در حالی که مثال شکل گرفته در این مجموعه اقتصادی و امنیتی موجب خواهد شد هژمونی ایالات متحده در منطقه و حتی دنیا زیر سوال برود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن بیان اینکه کشورهای عضو این سازمان می توانند با تعامل چندجانبه به روند حذف دلار از معاملات تجاری سرعت ببخشند، افزود: به عبارتی اعضا می توانند با پول ملی به تجارت با یکدیگر بپردازند که این امر نیز به حکمرانی دلار در تجارت جهانی پایان می بخشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید فراموش کرد متاسفانه به دلیل حضور و دخالت قدرتهای بیگانه شاهد بروز تنش، ناامنی و حتی شکل گیری گروه های تروریستی و افراطی در منطقه هستیم، خاطرنشان کرد: بر اساس محورهای تشکیل سازمان همکاری‌های شانگهای، اعضا می توانند با مشارکت سازنده در حل‌وفصل مناقشات منطقه‌ای و همچنین مبارزه با تروریسم به برطرف کردن این امر نیز کمک شایانی کنند تا شاهد صلح و ثبات پایدار در منطقه باشیم.

کد خبر: ۲۰۶٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha